la mouche skrev 2008-11-11 10:32:43 följande:
Hej alla gamla och nya Mutsy-förare!Har inte hängt med på ett tag då jag varit så fullständigt nöjd med min UR! Nu är det dock dax för syskon och jag försöker få koll på om Duoseaten är något att ha då jag inte för allt i världen vill byta vagn! Hittade inte mycket om den i de gamla trådarna och eftersom det verkar vara mindre populärt med UR idag kanske det inte finns någon som har koll här heller...Men om det gör det skulle jag bli glad för lite info!Dalkulla: Jag är klart för de stora hjulen vid körning överallt utom kanske i just affärer. Tyckte inte det var trixit att lära sig styrningen och har kört i skog, på grusväg, på strand, i stallet, med hundarna, ja, lite överallt. Har även haft Urban Jungle och gillar inte alls den långa rangliga känslan i den, särskilt inte när man kör över rötter på stigar eller dylikt. Så en helt subjektiv åsikt från mig är att det ledade chassit är superfunktionellt i terräng eller på grusväg när man lärt sig det (vilket går snabbt) och jag är helt enkelt skitnöjd. Men smaken är ju som baken!
Hello! Om jag drar mig till minnes så passar duo-sitsen bara UR (men det passar ju dig!) och tar bara sittande barn... Å andra sidan minns jag att nån lagt en mjuklift i (från nåt galleri från en person som nu sålt sitsen, minns ej heller vem). Vet dock inte om de ändrat modellen eller om nån accepterar nån form av liggande sittläge. Kan ju vara bra att forska vidare på om den öht passar till nyfödd?
Flowerfairy skrev 2008-11-10 13:37:44 följande:
Jag funderar också på en Mutsy, men eftersom jag bor några trappor upp utan hiss (det finns dock barnvagnsföråd på gården) vill jag kunna bära med mig liggdelen alt. lift upp. Hur skulle det fungera? Är liggdelen enkel att ta bort? Finns bärrämmar/handtag? Är den tung? Eller är det möjligt att ha en mjuklift i?
Hårdliftarna är jättelätta att ta av. Bara knäpper upp på båda sidorna. Visserligen är det lite trixigt efersom de skall flippas samtidigt som man lyfter, dvs behov av 3 händer, men man fixar det. Knäpper sen lätt på den när det är dags. Jag tycker dock att den är lite tung, tror att den väger ca 4-5 kg (Joey bär man i handtag i suffletten, de andra har sidohandtag tror jag). Funkar att bära en bit, men det blir tungt om man ska en bit. Sittdelarna är inte gjorda för mjukliftar, men har sett annonser på Blocket av personer som gjort så. Det blir ju inte helt platt när man fäller ryggstödet.