Inlägg från: Infinite Joy |Visa alla inlägg
  • Infinite Joy

Mutsy del 8

Smultronhjärta skrev 2008-11-18 11:42:07 följande:
    Jag hade valt 2kg lättare i ditt fall-framförallt med tanke på att du är van vid BB som är lätt till vikten iaf Färgkartorna är ju inte helt hundra vare sig på Mutsy eller Pingpong..tyvärrJag kan hjälpa dig med hur sittdelen på Cargo ser ut i materialet..Den är glansig och slät i tyget överallt utom längst ner där skorna är för där är den knottrig och mattare i färgen,grövre i tyget. Detta glansiga tyg tycker jag är superbra, lätt att hålla rent och håller sig fräscht.
    Med då vet jag vilket material det är. Föreställde mig att det rispades lättare och kanske blev fläckigt av regnen. Det tyget du har vid fötterna låter som team eller kanske active. Troa att det är activ som är knottrigt och glansigt, medan team är knottrigt och matt. Nu återstår bara hjulval och tygval. Kämpigt värre!!
    Tusen tack för all din hjälp!
  • Infinite Joy
    Lottie2008 skrev 2008-11-18 12:33:37 följande:
    Har precis fått hem min Mutsy 4 Rider (lightweight), i färgen active coffee. Jättefin!Vi har bara ett problem. Vi kan inte komma på hur man fäller ihop chassit. Vi hade inga problem med att få upp det. Har läst och följt insruktionerna som säger att man ska hålla inne knappen på handtaget samtidigt som man drar upp säkerhetsanordningen på vänster ledstång, för ner handtaget och trycker detta nedåt samtidigt som vgnen är bromsad. Men jag får bara inte ner det. Är det någon som har haft samma problem? Det måste ju vara något litet knep jag missat.Håller på att bli galen!
    Åh, vad skoj. Varifrån köpte ni?
    Har du bild i ditt galleri? Är tyget knottrigt och glansigt?
  • Infinite Joy

Nu har jag fått svar från ping-pong.... team brown får de in i början av december och active coffee samt carco mochai januari. Men jag tror nog att jag känner mest för brunt ändå. På min cam har jag sand-vit och känner kanske lite för mörkare nu.... men de andra är också fina.
    Vilka färger har ni?

• Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-18 13:39:10 följande:
    Har en Cargo black och har haft en active grön variant som inte finns längre(tror jag), klämde på en Cargo grey(ursnygg) och funderar på en team dark chaki sittdel..Sen har jag en Spider ocean i bilen:
    Oj, vad många. Dark khaki är nog jättefin. Har en bee i khaki
  • Infinite Joy

Ååh, vad svårt med färger och tygmaterial. Nu är det Team Brown eller Cargo Black jag funderar på..... Cargo tyget känns så mjukt och skönt plus att det är lite ovanligt med slätt tyg. Sedan kan jag inte bestämma mig för vilka hjul jag vill ha heller. Fälgarna till lufthjulen tycker jag är snyggare, men tyvärr är den ju 2 kg tyngre.... gah!
    Vad röstar ni för?

• Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-19 21:17:45 följande:
    Jag som rullar 3R med Cargo black säger helt klart Cargo Hjulmässigt tror jag att du som är van vid BB ska lära dig gillar fälgarna och satsa på så lätt vagn som möjligt.
    Du kanske har rätt. Har tidigare haft UJ, men den är ju heller inte så tung. Vet du vilka hjul som är skönast att köra med?
  • Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-19 21:22:20 följande:
    Lufthjul tycker jag men det kan vara en vanesak oxå
    Hmm, blir inte precis lättare. Har du sett den grå irl? Funderade lite på den med.
  • Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-19 21:25:43 följande:
    Ja- den är snygg men jag valde till slut ändå svart just pga av man inte blir lika låst vid matchning av åkpåse etc..
    Det är sant. Sambon säger också svart, men vet inte om jag kan släppa den bruna. Vad har du för åkpåse?
    Tack för all din hjälp... är du less på att svara så behöver du inte....
  • Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-19 21:32:53 följande:
    Jag har haft lammfäll i vagnen året om utom när det är som kallast, har Buggysnuggles med mycket färg och funderar just nu på en röd dunåkpåse*längtar till julen* Buggysnuggles passar jättebra i sittdelen
    Är själv lite sugen på en svart sammet från Elodie... fint till den bruna, men också till svart. Jag kör också lammfäll för det mesta.
    Såg att en cam med sittdel väger 9 kg.... är mindre än bara chassit på 4R med lufthjul. *Gulp* Men vagnen är säkert en stabil rackare.
  • Infinite Joy

Vet du förresten om Mutsy har bra andrahandsvärde? Känns inte som att så många känner till märket, själv upptäckte jag det i förra veckan.

• Infinite Joy
    Stormis skrev 2008-11-19 21:39:38 följande:
    Men brun är så snyggt!!!! Team Gold är min favvis, fast jag har aldrig sett den . Tror inte att du ångrar dig med brunt. Jag hade tidigare en 4R med lufthjulen. Var kanon att köra, men jag bytte den pga att jag ville ha ergonomisk sittdel mot en BB och det är stor skillnad viktmässigt även när man kör, inte bara lyfter. Så de andra hjulen kanske är bättre, men en som hade haft den upplevde dem som plastiga (en som sa när jag bestämde mig för vilken jag skulle ha, men det är ju högst personligt). Mutsys egna åkpåsar upplever jag är som BB i tjockleken om det är så att du vill ha i samma tyg/färg som vagnen. Lite styvare dock.
    Jag tycker också att plastfälgarna känns just "plastiga". Åh, vad osäker jag blir när du säger att den är tyngre att köra också. Men min cam gillar jag inte alls och hade först tänkt byta tillbaka till UJ.... men Mutsy verkar vara så bra tycker jag. Gillar sittdelen på 4R då den känns ombonad som en Emmaljunga. Upplever inte du att barnet liksom hänger i bb då man har den i hösta sittläget? Hade man int espänt selen hade åtmnstone mina barn åkt ur vagnen.
  • Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-19 21:40:43 följande:
    Nope inte jämfört med BB och UJ
    Som tur är köper man den billigt från tyskland, annars hade det känts surt att inte kunna sälja vidare.
  • Infinite Joy
    Stormis skrev 2008-11-19 21:57:53 följande:
    Vad är det som gör att du inte gillar BB längre? Att det hänger ut? Dte stör inte oss. Kör i mellanläget för viloläge och högsta när hin är pigg och vill spana ut ordetligt. I Mutsyn gled hon ner som en ostbåge oavsett vilket lägg jag la ryggen i. Var ett himla dragande och lyftande av henne och åkpåsen. Kan också (tyvärr) medd att Mutsyn kändes tung mot UJ ang köregenskaper... Fast samtidigt är den så stabil och gedigen att köra så missförståmig rätt.Ang andrahandsvärde beror det lite på. Jag köpte min maniskt gravid på Blocket och bet 4500 kr för en UR (med skötväska, adapter, åkpåse). Köpte sedan till 4R-chassi och boothcover och sålde sen allt för 6000 kr till en lika manisk gravid. Så rätt tillfälle till rätt person kan andrahandsvärdet vara ok. Men med köp fr PP så blir det ju bra pris oavsett.
    Jag gillar inte att man måste lyfta vagnen hela tiden för att komma över med de små hjulen (trottoaren, regnvattenrännor, tom ett övergånsställe här i närheten). Sedan får man dra den baklänges över grus och sånt för att fjädrigen på swiwhelhjulen gör att den gräver ner sig. Och sedan är den så svårstyrd, är jättetungt att köra den med en hand. Och så fastnar höstlöven i de små hjulen med. Använder den inte heller i rakaste läget så ofta... men nu när du säger att barnet kasar i 4R blir jag lite tveksam. Förlåt för att jag var OT nu.
  • Infinite Joy
    Allimac 2004 skrev 2008-11-25 22:45:51 följande:
    Nu har jag bestämt mig att Byta min bugga mot en Mutsy...men jag kan inte riktigt bestämma mig för om det ska bli en UR eller en 4R.Just nu lutar det åt en UR eftersom det kommer mycket snö här under vintern och plogningen inte alltid funkar Ni som har en 4R, hur går den i snö?Kan man sätta en fotsack på Mutsyvagnarna?
    Funderar också på att byta buggan mot en Mutsy. Blir nog en 4R för mig, men oroar mig för att sonen ska kasa ner.  Gillade inte riktigt det ledade handtaget på UR, den kändes så lång. Hursomhelst måste jag få ett nytt chassi till camen innan jag kan sälja. Har du bestämt dig för vagn?
  • Infinite Joy
    Allimac 2004 skrev 2008-11-27 15:25:41 följande:
    Tror det blir en UR, antingen från blocket eller från england (lite dyrare än pingpong, men ingen lång leveranstid)Tycker min kille sitter superdåligt i Buggan, han sitter bättre i en emmaljunga, och ur har ju liknade sits
    Mm... har alltid gillat emmaljungas ombonade sitsar så blev helt till mig då jag såg mutsy. Men så var det någon som påpekade att deras barn hade hasat ner så jag velar lite fortfarande. Men hade ping-pong lång everans på den vagnen du ville ha? Vilken sida ska du beställa ifrån?
  • Infinite Joy
    Allimac 2004 skrev 2008-11-27 20:29:04 följande:
    Här har dom för omedelbar leverans...www.oxfordpramcentre.co.uk/men många säger ju att deras barn hasar ner i emmaljunga med och sitter så bra i buggan...Mina barn har suttit kanon i emmaljuga, men inte i buggan.
    Kanske olika på barn då. Har bara testat UJ, cam och bee.... tycker väl att han sitter rätt så bra i alla. Men är jag som inte är så störtförtjust i camen.
  • Infinite Joy
    Allimac 2004 skrev 2008-11-27 20:29:04 följande:
    Här har dom för omedelbar leverans...www.oxfordpramcentre.co.uk/men många säger ju att deras barn hasar ner i emmaljunga med och sitter så bra i buggan...Mina barn har suttit kanon i emmaljuga, men inte i buggan.
    Tack för länken förresten. Ska kolla in!
  • Infinite Joy
    Allimac 2004 skrev 2008-11-27 15:25:41 följande:
    Tror det blir en UR, antingen från blocket eller från england (lite dyrare än pingpong, men ingen lång leveranstid)Tycker min kille sitter superdåligt i Buggan, han sitter bättre i en emmaljunga, och ur har ju liknade sits
    Hmm... på 4R light är de billigare i england. Vill nog dock ha lufthjul, vilket de inte hade där.
Svar på tråden Mutsy del 8