Inlägg från: Wilmis07 |Visa alla inlägg
  • Wilmis07

För alla oss som gillar LINDEX - del 5

Testet av de vattenavvisande overallerna där bla kappahls ingick visade att man i deras overall riskerade att bli blöt av ett lättare regn. Overallen testades genom att utsättas för ett lättare regn i 10 min.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    Lisa Loop skrev 2008-09-08 20:11:39 följande:
    Labrador älskare, vilken söt liten pingla i bildtråden! Helt inpackad i kläder, bara näsan som syns. Jättegullig!
    Ha ha ,ja stackarn! Får se hur det går i vinter när hon ska börja gå,kommer väl inte en meter
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07

Har en fråga till er erfarna föräldrar Ni som har barn runt 1 år vad ska ni/har köpt för vantar till dom? Själv har jag bara köpt ett antal tumvantar i ull än sålänge. Känns som om det är dom som är smidigast,men dom är ju inte så vattentåliga i och för sig...

• Wilmis07
    Maj bebis 07 skrev 2008-09-09 15:18:02 följande:
    labrador älskareJag undrade samma som du och på dagis tipsade de om de tunna tumvantarna (samma material som fingervantar) för de små barnen (min dotter är 16 månader). De sa att de kan inte leka i tjocka galon/vinter-vantar och blir bara arga och kastar iväg dem. Kanske inte det varmaste eller vattentätaste alternativet men om man bor där vintrarna är hyfsat milda funkar det nog. Kommer köpa "riktiga" vantar också men de ska användas när vi åker till fjällen.
    Ja det är inte lätt det här med kläder när man är nybörjare Bara en sån sak som att man behöver köpa overall i augusti månad,det hade jag ingen aning om Jag tycker också att dom vantarna som är vattentåliga och varmare är så klumpiga,men köper troligtvis ett par för säkerhetsskull.
  • Wilmis07

Har sett på pippilotta.se.

CharmingGirl skrev 2008-09-09 15:56:47 följande:
    När ni är inne på vantar, jag hade också tänkt köpa ett par lite varmare och vattentåliga.Har sett ngnstans att det finns såna tumvantar som man öppnar upp ända fram till tummen och kan då bara trä i handen och sen knäppa igen. Vet ngn var man kan köpa dessa? Helst på nätet...
  • Wilmis07
    Ullis 10 skrev 2008-09-09 16:40:22 följande:
    Love Isac skrev 2008-09-09 14:50:41 följande:Var hittar du biltröjan för du menar inte blixten?
    Ligger under flick stl 86-122.
  • Wilmis07
    Snorky skrev 2008-09-09 17:30:58 följande:
    haha... du behöver ju inte det... du kan nästan köpa overall vilken månad som helst på året! Jag köper mina i januari till vintern efter! Så skönt att ha det klart när alla andra är helt hysteriska såhär på hösten!
    Ha ha,nej det behöver man ju inte! Första vintern var ju hur enkel som helst,en po.p fleeceoverall och mössa så var all klart.I januari kanske jag oxå vågar mig på att köpa overall till vintern därpå ,sen får man ju se om det passara se....
  • Wilmis07

Fin kappahl overall i bt!

• Wilmis07
    Nogula skrev 2008-09-09 21:43:07 följande:
    Nån som vet om det kommer in fler plyschbyxor? Vill ha ett par lila till sonen.
    Skulle komma in ny leverans av velourbyxor v 38-39,säger dom iaf....
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5