• Mishka

Bli klippt vid förlossning?

jag är jätte rädd för att hamna klippas under förlossningen. jag vet att man är bedövad då det görs men det verkar ändå väldigt obehagligt och att bli ihop sydd är inte heller något att hurra för. vill någon dela med sig sin erfarenhet av detta? bra/dålig erfarenhet? är det verkligen så hemskt som det låter och ser ut?

• Svar på tråden Bli klippt vid förlossning?
  • Mishka
    IsaacsMamma skrev 2008-09-02 09:57:50 följande:
    Jag blev klippt och fick ingen bedövning vad jag vet i alla fall gjorde groteskt ont! Hade problem i flera veckor efteråt med att sitta och haltade när jag gick, var tvungen att spola varje gång med duschslangen då jag skulle kissa för det sved så dant, har än idag som en flik där och kan göra ont om mannen kommer imot där, men läst många trådar där man blivit klippt och verkar som jag bara haft väldigt otur med mitt klipp!
    verkar vara som om de inte riktigt visste vad de gjorde då de både klippte och sydde dej? synd då det ska gå så där för vissa
  • Mishka

tror jag skrev lite fel där men du förstår väll vad jag menar

• Mishka
    Liselottang skrev 2008-09-02 15:24:45 följande:
    Jag fick inte bedövning vid klippet. Gjorde jävligt ont! Har du piercat dig någonstans TS? (Inte pistol). Känns ungefär som att bli piercad i läppen. Asont, men går över på 1 sekund. Fick bedövning när de sydde, stack lite, men med tanke på vad man varit med om precis innan var det som en fis i rymden i jämförelse.
    har faktiskt piercat mig flere gånger. läppen,kinden,näsan,mellan ögonen,naveln och ögonbrynet naveln blev 2 ggr eftersom den växte ut på första ggn. läppen var verkligen värst men tror jag skulle kunna göra det om så kanske klippet inte blir en sån stor sak i varje fall?
Svar på tråden Bli klippt vid förlossning?