• juliariiel

Hur hittade ni varandra?

Berätta var och hur träffades ni? Och vad kände ni först när ni såg på varandra?

• Svar på tråden Hur hittade ni varandra?
  • Älvan85

Min sambo och jag träffades genom Norrlandskontakten !
    Brukar ha fördomar om datingsidor, att de inte är seriösa, men där ser man !
    Hahaha, så fel man kan ha...
    Nu har vi hållit ihop i lite mer över 1 år...

• Gaytjej

Vi lärde känna varandra via ett forum (som handlade om vårt gemensamma intresse) på nätet och som många på det forumet så träffades vi IRL efter ett tag. Vi trivdes väldigt bra ihop och hade svårt att vara isär. Kompisar tyckte att det lyste om oss och vi tyckte att dom var roliga som trodde att vi var ihop :)
    ..men efter ett tag insåg vi att vi nog trots allt ändå var mer än bara kompisar och att alla andra kanske hade haft rätt i alla fall :)

• änglar visst finns dom

Vi träffades på en liten Tysk ö.Jag åkte dit med en kompis för att sommarjobba en sommar. Vi jobbade på samma hotell, han var servitör och jag städade.Han föll direkt men inte jag, han var inte alls min typ . Vi umgicks som vänner. Ett par dagar innan jag skule åka hem till Sverige så blev jag matförgiftad och fick åka ambulans in till öns enda sjukhus, Micha bar ut mig till ambulansen och satt hos mig hela natten. Väl "hemma"på rummet tidigt på morgonen,bäddade han ner mig,matade mig med yoghurt och gick o köpte mjukisdjur som han bäddade ner hos mig , det var då jag började se honom i ett annat ljus...åkte sedan hem, och ett halvår senare åkte jag ner till Munchen till honom för att se om vi passade ihop..blev kvar i 2 årsedan flyttade vi till Sverige tillsammans.Har nu varit tillsammans i 8 1/2 år snart,e förlovade, har en liten son på 1 år tillsammans och väntar nu tvillingar!Kunde inte vara lyckligare !trodde aldrig att jag skulle träffa min själsfrände i Tyskland!

• hönamor

Vi träffades på en fotbollsmatch i Halmstad. Eller i bussen på vägen dit men pratade inte med varann förrän på vägen hem (väldigt lång väg hem). Jag tyckte han hade så fina ögon..

• michelodeon

Jag och min fru träffades på jobbet. Jag visste att hon va gay men hon visste inte att jag var det fören efter en lång tid. Vi blev vänner, sen rullade det på efter det :)

• Desideria88

Vä träffades i småland där jag då bodde vid en sjö. Sambon kommer från göteborg och va bara nere i småland över dagen =) O tur va väl det för nu har vi vart tillsammans 5 år och har 1 dotter på 16 mån och twins på väg

Amanda min lilla solstråle
  • LadyWillow

Jag svarade på en insändare som min "wife to be" skrivit in till okej där hon sökte efter homosexuella brevvänner...vi skrev brev så pennorna glödde (detta var på stenåldern, -95) pratade i telefon och träffades efter några ¨månader och blev då ihop. Har hängt ihop sen dess, i 13 år

• Trollet i skogen

Vi träffades på jobbet. Jag i början av min skillsmässa och hon flata och precis blivit dumpad av sin sambo.
    Vi hade någon vecka av vibbrerande luft och tåflirt på jobbet sen kom hennes ex på att hon inte visste vad hon kände. Så dom blev ett par.

Min skillsmässa gick igenom med dunder och brak. Ut i gay världen vandrade jag! Läskigt och skrämmande.

Ett år senare sitter tjejen från jobbet och berättar att det är igen som för ett år sedan i hennes förhållande, alltså slut. =)
    Vi börjar umgås, träffas, myser har det underbart i 3-4månader sen börjar hennes ex igen. Jag väljer att gå, finns ingen anledning att spela på andra fiolen. Jag är ett första handsval!

Dom har sex och hon och jag pratar inte egentligen alls.

Under hela den här tiden har jag dateat tjejer, nytt och spännande. Försökt med killar men det var fel.

Så en dag på jobbet kommer en kollega och berättar om ett rykte...att jag och den tjejen varit ett par!! Jag berättar vår historia men att vi inte är det längre. Går till tjejen och berättar om ryktet. Då börjar vi prata igen, vi börjar chatta och smsa. Prata om allt vi inte vågat eller velat förut. Jag var inte intresserad av ett förhållande med henne, hur dum får man vara om man går på samma nit igen?!? Men krogen och fylla vi hamnade gång på gång i säng. Även denna gång var det jag som satte stopp, nu vill jag vidare!

Men då kröp det framm =) Hon älskade mig!! Min rädda, fega lilla flicka på 34år.

Nu har vi precis lånat pengar till ett nytt kök och det pirrar lite i mig när jag tänker på hur mycket vi älskar varandra och hur nära det var att det inte blev vi två!

• Tussebus

Vi var båda medlemmar av en frikyrka som är starkt emot homosexualitet (det är en SYND enl dem). Hon hade precis genomgått en väldigt tuff skilsmässa efter en traumatisk förlossning m depression o allt vad d innebär... Vi blev vänner.
    Hon berätta allt om skilsmässan för mig.

Vi umgicks mer o mer. Jag började lyssna på samma musik som hon o betedde mig allmnt förälskat men jag förnekade d för mig själv.

Till slut kom den en dag efter ett kittelkrig: pussen! Men d va en engångsförteelse sa vi. Jodu, igår firade vi vår andra bröllopsdag o står i kö till insemination. Vi blev utslängda ur kyrkan o lever ett syndigt underbart liv tillsammans med hennes barn som vi har på halvtid....

Svar på tråden Hur hittade ni varandra?