Inlägg från: Astarte |Visa alla inlägg
  • Astarte

så som i himmelen

Är det bara jag som tycker att filmen var ett klyschigt pekoral? Personerna var endimensionella, allt var så förutsägbart, och jag höll på att bli nipprig på att alla sprang omkring och log och trallade hela tiden - vare sig de dukade ut eller festade!
    Sedan bröt varenda en ihop oxå: "Tjocka tjocka korven", var det en man som snyftade - och där skulle man få en klump i halsen!
    För att inte tala om att Kristussymboliken var övetydlig på sina håll. Någon som kände igen Maria Magdalena?

Varning! Spoilers!

Sedan slutade filmen med ett enda stort frågetecken oxå: dog han av att ha trillat på elementet? eller var det hostan som tog livet av honom? eller var det hans hjärta som tjänat ut?

Gillar folk sådan här banal smörja?

• Svar på tråden så som i himmelen
  • Astarte

Vad dog han av, menade du?

• Astarte

Varför det? Jag är uppriktigt nyfiken?

• Astarte

Fommpen och Miss> Jag tycker oxå att skådisarna var bra! Gillade fra Jähkel och Frida, men även prästfrun var mycket bra.
    Men när den sista får repliker som: "Svara! Ge mig ett tecken på att du HÖR!" när prästen blivit kolerisk - då suckar iaf jag...

Jag tycker att den här filmen var mycket lik Brassed off med Ewan McGregor - och det är en av de bästa filmerna jag har sett. En svart kärlekshistoria där en mässingsorkester spelar (haha) en stor roll. Även där en döende dirigent.
    Men den brittiska versionen var roligare och sorgligare och mer trovärdig...

• Astarte

Och dessutom tyckte jag att det var superironiskt att den misshandlade hustrun sjunger: "Jag vill känna att jag lever!"
    Det är ju det man säger innan man slår sig...

• Astarte

Remsan> Tack för en utförlig berättelse!!

och biomedbonus> Du är absolut inte den enda som gillar Hildebrandt. HOn säljer hur bra som helst:)

Svar på tråden så som i himmelen