• Nikas

SÖS (Södersjukhuset) = BB eller Patienthotell?

Hej på er alla!

Jag har en fråga, hittar inte den infon jag behöver, på deras hemsida. Finns det bara BB på SÖS eller finns det både BB och Patienthotell om det inte finns platser för både mig OCH sambon att stanna kvar? Enligt Mig så är det inget alternativ för mig att vara utan sambon/pappan till barnet på BB efter förlossningen, förstår inte hur det ens kan vara en möjlighet.

Så nu undrar jag om det även finns ett patienthotell där?

• Svar på tråden SÖS (Södersjukhuset) = BB eller Patienthotell?
  • Nikas

Tack arkeologitjejen för info. I salarna ligger man flera par eller? Det går fetbort... inte en chans. Då åker jag hellre hem (fy fan). Men då förstår jag, Södra BB är gamla ABC kliniken vad jag förstår. Där ska jag nog inte föda, utan det är nog tänkt vanliga förlossningen på SÖS. Men har de en hel del rum så behöver man kanske inte oroa sig.

Nova Lee: ska absolut ta reda på detta, idag redan då jag går på övertid (BF+5), så återkommer jag här med svar.

• Nikas

Är det bättre på Södra BB? Hinner jag höra av mig dit NU eller? Är på BF+5 nu så...

• Nikas

Har pratat med förl. på SÖS idag, vanliga förlossningen inte Södra BB.

Där berättade dem i princip det någon här har berättat.

Att det finns både familjerum och flerfamiljsrum. De prioriterar försföderskor till de vanliga familjerummen.

Att man ska behöva oroa sig för sådant... nu vill jag nästan föda på Danderyd bara för att de har patienthotell... men jag gillar inte danderyd...

• Nikas

Fru Indosaurie:

Okej, det visste jag inte, det om patienthotellet.

Det du beskriver låter för mig som en mardröm. Jag vägrar stanna utan min sambo, det ingår inte ens i mitt tänkande. Var födde du? Här går jag och tar för givet att det finns ett familjerum till oss... och så kankse det är skrattretande tänkande :S

• Nikas

Okej, tack för info och svar!

Jag har bestämt mig för att inte oroa mig för detta ÄN... hoppas på att det finns ett rum för mig och sambon där vi får vara ifred. Hoppas hoppas.

Svar på tråden SÖS (Södersjukhuset) = BB eller Patienthotell?