Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

SÖS (Södersjukhuset) = BB eller Patienthotell?

patienthotellet hamnar man bara på om det inte har tillstött komplikationer under förlossningen, det räcker med att man får feber så hamnar man på medicinsk avdelning..
    Jag låg på bb i 4 dagar sist och delade rum med 3 förstföderskor vars män fick åka hem på natten, till och med när kvinnan blivit förlöst vid 23.

när jag födde mitt första barn fick jag sova kvar i en förlossningssal tillsammans med en annan kvinna för hela bb var fullt.

Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • Fru Indosaurie
    Nikas skrev 2008-09-03 23:34:22 följande:
    Fru Indosaurie:Okej, det visste jag inte, det om patienthotellet.Det du beskriver låter för mig som en mardröm. Jag vägrar stanna utan min sambo, det ingår inte ens i mitt tänkande. Var födde du? Här går jag och tar för givet att det finns ett familjerum till oss... och så kankse det är skrattretande tänkande :S
    Jag kände också så, att om inte min sambo får stanna så åker jag hem men nu blev jag snittad så det var inte ett alternativ Cool Men det var rätt okej ändå, jag sov några timmar och våran dotter sov och på morgonen kom han igen och vi fick ett familjerum.

Nu andra gången så blev jag inte prioriterad och hamnade i en sal med andra kvinnor under alla 4 nätter. Men det gjorde inget för min sambo var ändå tvungen att vara hemma med våran dotter.

Karolinska i Solna, jag ville föda på Danderyd första gången men dom hade inte plats.
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
Svar på tråden SÖS (Södersjukhuset) = BB eller Patienthotell?