Inlägg från: Luloo |Visa alla inlägg
  • Luloo

Min bebis blir arg/gnällig vid amning

jag hade samma problem som dig ts, en grej kan vara o testa ersättning, för mig funkade inte det, då han inte tar flaskan tog upp det med min bvc sköterska och hon berättade att han antagligen hade en tillväxt period, tror de var när han var 2,5 månad, och att han var för otålig att maten skulle rinnna till, alltså han fick det inte tillräckligt fort, fick ett nässpray som gjorde att det rinner till fortare och sedan dess har jag inte haft problem med det.

Min älskade Alvin 080616
  • Luloo
    Ella 84 skrev 2008-10-19 11:44:28 följande:
    Vad är det för nässpray?

syntocinon heter det, man får det utskrivet från BVC, det kostar en del: 73,50 men för mig har det varit en räddning.

detta står på fass och vad det gör för något:

Syntocinon innehåller hormonet oxytocin som stimulerar tömning av bröstkörtlarna och livmodersammandragningar. Det används för igångsättning av amning, för att lindra spända bröst och motverka mjölkstockning samt för att förebygga och bota begynnande bröstkörtelinflammation.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19620228000019&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Min älskade Alvin 080616
  • Luloo
    uvaluva skrev 2008-10-19 12:05:29 följande:
    Amning är fantastiskt- när det funkar! Det var för mig en stor besvikelse o kanske sorg att amningen inte funkade när min dotter var bebis. Att kunna ge sitt barn mat är så grundläggande för en förälder. Hon var väldigt skrikig. Ofta tog hon inte bröstet när hon skrek så vi tolkade det som om hon inte var hungrig. gick dåligt upp i vikt o när hon var fyra månader så började vi ge ersättning och hon slutade självmant amma helt. Och hon blev mkt gladare.. så hungrig hade hon varit! Hemskt att tänka på såhär i efterhand.Min son nu 2,5 mån, har gjort likadant! Sin första månad i livet skrek utan att vilja ta bröstet. Vi gav honom då ersättning först, i en liten kopp, och sen ammade han nöjd o glad! Efter ca en månad ökade min mjölkmängd o han slutade m ersättning. Nu får han lite ibland när han verkar missnöjd med utbudet. Jag önskar att någon berättat att det går att kombinera, att det inte alltid är tillräckligt med amning och att det viktigaste alltid är att barnet får mat- inte hur!!
    kan du inte testa en flaska som är formad likvärdigt en bröstvårta?
    Min älskade Alvin 080616
Svar på tråden Min bebis blir arg/gnällig vid amning