Inlägg från: abnocto |Visa alla inlägg
  • abnocto

Bara att acceptera, eller?

Mina barn är EXAKT likadana, 15 o 16 år. Och jag tycker att jag har försökt allt men det ser likadant ut i ändå. Min dotter hävdar t.ex att det är fel på handfatet eftersom det blir så smutsigt så fort ;-0
    Sist sa jag att de inte fick någon månadspeng förrän jag godkänt handfaten och det funkade faktiskt den dagen. Nu ser det likadant igen. Idag satte jag två lappar på badrumsdörren, att toapappret var slut och var det finns och att dotterns hår i duschen gör att det är stopp "fixa". Så får vi se vad som är gjort ikväll.
    Snart måste jag dock storstäda badrummet och sedan be dem på mina bara knän att försöka hålla lite ordning, stänga skåpsdörrar, ta upp på golven och skölja ur handfaten.
    Kan nämna att vi vuxna använder en toalett men duschen står i "deras" badrum.
    Lyckas jag inte tröstar jag med att jag slipper det när de flyttar hemifrån

• abnocto

Vi verkar ha fått exakt samma barn stöpta ur samma form fast här är det jag som är mamman och ska ta ansvaret för dem o deras uppfostran. Sambon säger inte så mycket.
    Men vi har också en pytteliten toalett men där har vi fått in ett skåp så använder vi den och barnen får ha stora badrummet. Så vi ser bara eländet när vi går och duschar.
    Men vad jag ska försöka nu är att ha lite utbildning o jag tror man får ta lite i taget för att få dem att förstå
    EN dag ska jag ropa in dem och visa hur enkelt man stänger ett skåp. En annan dag får jag visa hur man enkelt sköljer ur ett handfat. Om jag har tillräcklig låg nivå så hoppas jag de förstår. Sedan är det bara att hoppas att det hjälper ett tag. Tror det är svårt att få dem till att göra saker de inte vill, tyvärr. Finns nog någon gen under tonårstiden som spärrar vett i skallen på dem och den försvinner sedan med tiden

Svar på tråden Bara att acceptera, eller?