Inlägg från: vonnan |Visa alla inlägg
  • vonnan

Bara att acceptera, eller?

Men herrrrre guuuuuuud! Nån som hört talesättet "Hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete" Hur viktigt är det. Har man inte större problem med sina tonåringar än skitiga handfat och stökiga rum så ska man vara glad = )

• vonnan

Jag tror att i en 12- årings och en 16- årings liv så finns det annat som är roligare OCH annat som är jobbigare (typ kompisar, kärleksbekymmer, mode,osv) att lägga energi på. Jag fattar att det är frustrerande att det är smutsigt om du och din man nu är lite pedantiska, men det har (enl min åsikt) väldigt lite att göra med uppfostran. Jag menar att vissa ungdomar som haft ett rum hemma som ser ut och luktar skit, kan vara väldigt ordningsamma när de flyttar hemmifrån (du sa själv att din man ex vuxit upp utan krav, och han är ändå pedant idag :) Jag menar bara att ibland måste man VÄLJA SINA STRIDER.

• vonnan

Du ställde själv frågan om du överreagerar, och ja det tycker jag, men tydligen inte du. Du är trots din undran klart övertygad om att du gör rätt, och många med dig. Antar att vi alla familjer gör lite olika och att det inte finns nåt rätt eller fel, det blir nog bra hur du än gör. Barnen anpassar sig nog så småningom efter dina/era regler (...eller så gör de det ite)

Svar på tråden Bara att acceptera, eller?