• Elsie76

Nu ger jag f*n i Amelia!

Har bestämt mig för att aldrig någonsin mer köpa Amelia. Har analyserat de senaste numren och kan konstatera följande:
    Visst, det finns många "allmänna" reportage, men de flesta artiklar handlar om hur vi kvinnor ska förändra oss. Vi ska förändra utseendet, sättet att vara, hur vi tänker etc etc.
    När det någongång är en man med, var finns han? Jo, i en jävla frågespalt! Honom ska vi fråga om råd HUR VI SKA VARA.
    Det är så otroligt tydligt.
    Och när Bengt i Fråga Bengt i senaste numret svarade en knäckt kvinna vars man gillade porr, att alla män gillar porr, var jag nära att åka ner och strypa stycket.
    Okej, det kanske är så att alla män gillar porr men är det inte hans förbannade skyldighet att ta avstånd och försöka vända trenden istället för att slött konstatera att alla män gillar porr.
    Slopa tidningen tycker jag.

• Svar på tråden Nu ger jag f*n i Amelia!
  • Wagram

Skriv till dem och klaga om du tycker sa! Jag tror att de bryr sig mer an man tror om lasarnas asikter.

• ahlcec

Elsie - Jag läste också vad Bengt svarade och jag blev stum. Jag har tappat målföret helt enkelt. Alla män gillar verkligen INTE porr. Och vad fan var det för ett jävla svar han gav? Bläk!

Jag håller med Kitty, skicka ett mail, jag skriver gärna under.

• Molnet

Slopade den för flera år sen. Tröttnade, precis som du på detta bladder om hur vi ska vara, se ut, banta (jämt och ständigt), klä oss, bete oss m.m. Bojkotta skiten!

Fy för fan säger jag!

• Elsie76

Skönt att fler känner som jag. Är bara irriterad på mig själv för att jag inte kommit på detta tidigare!
    Jag ska maila, fler som vill skriva under?

• subi

ja, jag skriver gärna under på det!!!

• Olympiagirl

Jag tycker det är toppen att det finns en frågespalt i en tjej-/kvinnotidning där man kan fråga en kille och därmed få en mans perspektiv på saker o ting - utan att man för den skull ska behöva fråga någon som man känner.

Dessutom står det inte att alla män gillar porr. Han skriver ju i mer generella termer och skriver t.ex. att män kan runka när de läser Lindexannonser eller Anaïs Nin eller Henry Miller. Herregud, jag har ju själv blivit upphetsad vid tillfällen när jag har läst någon roman med mer heta scener olch börjat röra vid mig själv!

• Themis

Öh, jag dumpade Amelia ett år efter att den först började ges ut, det var ju redan då den spårade ur och blev Veckorevyn 2.0...

• Elsie76

Romaner med heta scener behöver väl inte vara porr? Erotik är en sak, porr en annan. Iaf enligt mitt sätt att se på saken.

Och när det gäller porrdebatten (helt annan debatt) så tycker jag man ska se det hela i ett större persepktiv än bara till sig själv och "jag och min sambo brukar kolla på porr tillsammans."
    Det handlar om att ta ett samhällsansvar och ta avstånd från något som helt och fullt objektifierar kvinnan och som helt säkert bidrar till ökade våltäkter mm.

• JsN

Något mer stereotypt och könsrollsbevarande än Amelia och liknande tidningar är det svårt att hitta, tycker jag. Jag har aldrig läst någon av dem regelbundet, men för några år sedan bestämde jag mig för att helt skippa dem eftersom jag bara blir så arg. Nu kan jag möjligtvis bläddra i Amelia hos gyn eller tandläkaren, men jag tar hellre rena skvallerblaskor då.

Svar på tråden Nu ger jag f*n i Amelia!