• Elsie76

Nu ger jag f*n i Amelia!

Har bestämt mig för att aldrig någonsin mer köpa Amelia. Har analyserat de senaste numren och kan konstatera följande:
    Visst, det finns många "allmänna" reportage, men de flesta artiklar handlar om hur vi kvinnor ska förändra oss. Vi ska förändra utseendet, sättet att vara, hur vi tänker etc etc.
    När det någongång är en man med, var finns han? Jo, i en jävla frågespalt! Honom ska vi fråga om råd HUR VI SKA VARA.
    Det är så otroligt tydligt.
    Och när Bengt i Fråga Bengt i senaste numret svarade en knäckt kvinna vars man gillade porr, att alla män gillar porr, var jag nära att åka ner och strypa stycket.
    Okej, det kanske är så att alla män gillar porr men är det inte hans förbannade skyldighet att ta avstånd och försöka vända trenden istället för att slött konstatera att alla män gillar porr.
    Slopa tidningen tycker jag.

• Svar på tråden Nu ger jag f*n i Amelia!
  • Olympiagirl

Jag tycker att Amlelia är en oerhört bra tidning och definitivt inte könsrollsbevarande. Utan tvärtom, om t.ex. JsN skulle ha läst den senaste utgåvan skulle du ha läst om vilket kvinnoförtryck som har skett genom tiderna i religionens namn och i ett tidigare nummer skulle du ha kunna läst om trafficking. Det är dessa reportage som skiljer Amelia från andra tidningar.

• biomedbonus

äh coola ner er tjejer ända sen jag var en liten flicka har det funnits kvinnor i varenda sexspalt eller *frågespalt* tusen och åter tusen killar har skrivit till dessa kvinnor och frågar "är min snopp för liten ,hur ska jag göra för att min tjej ska tycka om sex, eller "varför får vi snälla killar inga tjejer.

och nu förtiden står det i varenda kvällsbikkaga HUR killen ska göra för att ge sin tjej en "mullti pullti orgasm. och vem är de som i alla tider gett råden jo kvinnorna

ja tycker att Begnt ger ärliga reflextioner och han säger ofta till kvinnorna som skriver in att deras män måste skärpa sig eller att kvinnan som skriver förtjänar bättre.

• Tossan79

Jag tycker damtidningar överhuvudtaget är ett slöseri på tid och pengar. Hellre köper jag mat-, vin- eller inredningstidningar!

• silverlök

Har slopat alla "kvinnotidningar" eftersom de bara talar om hur jag ska vara för att behaga andra! Läser numera bara trädgårdstidningar, det är mycket intressantare!

• JsN

Olympiagirl, så länge den typen av repotage är blandade med repotage som handlar om att "män är sådana", "så får du din partner att hjälpa till hemma", "så behagar du din omgivning", "du duger som du är, men gör om dig iallafall" och andra av den typen så är tidningen i mina ögon könsrollsbevarande! (Om du bara visste hur det rök ur mina öron senast jag hade fått ett par nummer)

• biomedbonus

alla tidningar är egntligen skräp, vi har alltid klagat på killtidningar, men vi är inte bättre när jag var yngre så var det hur inne som helst med stora muskliga killar ifrån mittlivs novell upplaga. det är nog inte så roligt för unga killar att se alla snyggingar i tjejernas skolskåp. och det var inte roligt att se pamela anderson i killarnas skåp.

och det har oxå alltid stått du duger som du är ..... och så nästa sida..fixa den perfekta jeansrumpan......men det är ju för bövlen bara tjejer som skriver dessa repotage.
    men jag tycker ändå att amelia skiljer sig en aning i från de andra tjejtidningarn ,de har haft många repotage om svåra saker som har öppnat mina ögon.

men min favotidning är och förblir allt om fritidshus (och andra bygg inspererade tidningar)

• Sofie75

Men varför måste man ta så hårt på allt och analysera i microbitar??
    Varför kan man inte se till att man kan får tips och råd om hur man kan förändra sitt utseende och jobba med sin personlighet, till det bättre?
    Det är väl alltid positivt och trevligt om man kan se bra/bättre ut?.
    Eller visst, trivs man med sitt utseende som man ser ut naturell så är ju det jättebra, men ibland så kan det ju vara kul att piffa till sig med lite smink, fina kläder, aceccoarer och lite förändrad hårfärg.
    Ser inte vad det är för fel i det.

Och ang porr...
    Men hallå, hur blev era barn till?
    Inte kom storken i alla fall.
    Vad är det för fel med att era män tänder på porr?
    Det finns porr och det finns porr. Porr behöver inte betyda att det är något grovt och fult, skamligt och hemskt.
    Nog f-n porrar ni i sovrummet ni också, eller är det alltid släkt lampa under täcket?

Tycker det är väldigt naivt att tro att era män inte har ett sexliv för sig själva. Det är ju helt normalt, är väl mer onormalt ifall dom inte har det.
    Och ang spalten i tidningen så svarar han ju ur sitt manliga perspektiv och det var ett bra svar han gav den som frågar, tycker jag i alla fall.

• ahlcec

Sofie75 - Min man får runka hur mycket han vill, och ibland knullar vi, andra gånger älskar vi.
    Porr finns inte med i vårt sexliv (porr som i filmer och tidningar alltså), för varken jag eller min man tänder på att se män och kvinnor förnedras. Varför är DET så fel?

Visst är det roligt om man kan se ärtig och piffig och snygg ut, men när det blir ett måste är det inte så kul längre.
    Självklart ska man handla fina accesoarer om man vill det - det det handlar om är dubbelmoralen. Att först säga Du duger och sen säga Nä förresten, du duger bara om du gör si eller så.

• Sofie75

ahlcec: Jag förstår inte skillnaden mellan knull och porr. Vad är det som gör att två stycken på tv som har sex automatiskt är porr men när du och din man har det så är det knull. Det är rätt hårfint där tycker jag.
    Varför förnedras dom menar du?
    Jag sa att det finns skillnad på porr och porr, det är ju lika bred marknad som med andra filmer.
    Det är klart att det finns filmer där folk blir förnedrade i olika varianter, men man behöver ju inte dra allt över en kant.

Vem säger att det är ett måste att vara piffig?
    Står det i Amelia att du måste köpa produkterna som är med i tidningen.
    Vart i tidningen står det och hur står det skrivet att du duger bara om du gör si eller så?
    Det måste jag ha missat.

• ahlcec

Sofie 75 - Nja, jag känner att det är det tidningen säger till mig. Den tidningen och alla andra såna tidningar. Jag säger inte att du måste känna så, men jag tycker inte det känns okej.

Och porr. Jag känner såhär: Nä, inte alla blir förnedrade. Säkert finns det de som älskar att ligga med massvis av män (el kvinnor) och bli filmade. Visst, och den glada horan finns kanske också någonstans. Men de är ett fåtal. Jag tror inte alls att man gör porr särskilt frivilligt.
    Jag tycker inte det känns särskilt humant att objektifera män och kvinnor. Jag tycker att man bör ta avstånd från porr därför.

Svar på tråden Nu ger jag f*n i Amelia!