Emmy K skrev 2008-09-04 20:15:15 följande:
Varför tror du att du får tidigare? Du har ju visst en tendens att inte gå tiden ut...Om du har sammandragningar och/eller ont så råder jag dig att kolla upp CRP:t (infektioner).
Hej!
Jo, mend spontana menar jag "naturligt".. alltså ingen hjälp av ÄL stimulerande eller liknade
När fick ni veta att det låg två i magen? Hade nu några aningar om att de kanske va mer än en innan ni fick veta?
Jag har haft sammandragningar sen rätt några veckor tillbaka, kanske from vecka 14. Men antar att de är förvärkar.. Har lågt järnvärde (100 sist jag kollade för 2 veckor sedan) och nu sista veckan är jag död hela tiden. Som tur är har sambon semester till 6e oktober så jag kan sova om jag behöver. (Vilket jag har gjort. Idag har jag varit uppe kanske 4 timmar på hela dagen.)
Orkar knappt göra nånting utan att bli slut. Jag ska träffa en läkare i samband med UL den 10e sept, men de känns som en evighet dit
Hela denna graviditet har varit så "problematisk" hittills jämnfört med de andra två. Var inlagd och fick dropp i början av den (vecka 7), fick magknip av vad jag än åt osv.
Har varit så himla slut denna graviditet och sen tänker jag efter att jag inte kommit halvägs ännu, plus att jag kommer att ta hand om barnen själv, hämta/lämna dagis iof men även sånt tar på krafterna med två barn och då om de sätter den tjuriga sidan till...

Sen ska man laga mat, städa, tvätta osv. Iof så kommer sambon att hjälpa till så mycket som han orkar, men han jobbar på McDonalds, ett jobb som är verkligen stressigt och krävande i sig. Så han orkar inte hur mkt som helst heller.
Sen har mina barn kommit tidigare innan, menat att jag aldrig gått över eller ens tiden riktigt ut. Så jag är bara orolig att föda i typ vecka 30 och måsta spendera månader hemmifrån då jag lider av panikångest och andra "roliga" saker.
Ska sluta rabbla nu..
Kram!