Noblessa!
Är det någon som köpt ett komplett kök från Noblessa??
Vad kostade det isåfall och hur stort är erat kök.
Behöver akuta råd!!
Är det någon som köpt ett komplett kök från Noblessa??
Vad kostade det isåfall och hur stort är erat kök.
Behöver akuta råd!!
Min svärfar med fru köpte ett kök från Noblessa...slutnotan landade på 140.000:-
Det är inte alls stort (max 15 skåp) & det tog 3 månader & en sjuhelvetes massa tjafs innan dom fått ordning på alla missar som Noblessa gjorde (eller rättare sagt deras Estniska, icke svensktalande urkassa hantverkare)
Jag har inte köpt men jag var inne och ritade upp ett. Vårat kök är lite större än normalköket sa säljaren, ett L- kök där långsidan är 490cm och kortsidan 200cm. Under och överskåp längs med hela utom för ett fönster på 160cm. Vi tog ett högskåp för ugnen också som står mot en annan vägg.
Luckorna är vita högblanka med relingshandtag och vi lyxade till med stenskivor, dock med rostfri diskbänk då säljaren tyckte att det blev dyrt att fälla in en ho. Vi tog inga vitvaror utom en inbyggd diskmaskin. Slutpris: 182.000kr! med halvapriset rabatt blev det 119.000kr. De skriver inte ut pris per skåp ellr så utan man får bara ett slutpris, skumt. Bänskiva och diskmaskin lär inte kosta mer än 38.000kr = 150.000 för skåpen, väldigt dyra skåp de har på noblessa!
Kollade liknande kök på ikea, priset blev 28.000kr. Granitskiva med hål för diskho och spishäll har jag hittat för 18.000kr.
Tycker att IKEA verkar bra. Det som är mindre bra är väl att det inte finns lika mycket luckor att välja på eller att det är mindre valmöjligheter när det gäller storlek på skåp.
Sen ska du inte gå på att man måste bestämma sig direkt på noblessa för att få halvaprisetrabbat. Så säger de ju bara för att sälja, begär några veckors betänketid så att du kan jämföra priser hos andra leverantörer.
Här kan du läsa mer om noblessa www.byggahus.se/forum/koek/94679-noblessas-halvaprisetkampanj.html
Hej !
Tack för alla svar!
Vi har varit på Noblessa och ritat upp vårat kök. Har valt enkla luckor och inte allt för påkostat kök.
När vi hade valt bort i princip alla vitvaror förutom fläkt och en vanlig spis så skulle vårat slutliga pris bli på 110,000kr.
Då har vi inte fått montering i det, inga vitvaror, ingen inbyggd micro, ingen inbyggd diskmaskin eller spis. Ingen induktionshäll. I princip bara släta luckor, och en laminat bänkskiva.
Förstår inte deras halva priset rabatt...Om vi ska betala 110,000kr nu då skulle det till ord pris kosta 220,000kr?? Är jag helt fel ute???
Jag tycker att man känner sig ganska lurad. Dom vill ju inte sälja några vitvaror heller för dom tycker att det är billigare för oss att gå någon annanstans????
Vår granne betalade 103,000kr utan halva priset rabatt...och har alla tillval plus montering??
Känns inte som att det finns någon halva priset rabatt överhuvudtaget?
Synd bara att dom har så sjukt snygga kök!
Tack än en gång för svaren...