Inlägg från: fröken argbigga |Visa alla inlägg
  • fröken argbigga

Noblessa!

Jag har inte köpt men jag var inne och ritade upp ett. Vårat kök är lite större än normalköket sa säljaren, ett L- kök där långsidan är 490cm och kortsidan 200cm. Under och överskåp längs med hela utom för ett fönster på 160cm. Vi tog ett högskåp för ugnen också som står mot en annan vägg.

Luckorna är vita högblanka med relingshandtag och vi lyxade till med stenskivor, dock med rostfri diskbänk då säljaren tyckte att det blev dyrt att fälla in en ho. Vi tog inga vitvaror utom en inbyggd diskmaskin. Slutpris: 182.000kr! med halvapriset rabatt blev det 119.000kr. De skriver inte ut pris per skåp ellr så utan man får bara ett slutpris, skumt. Bänskiva och diskmaskin lär inte kosta mer än 38.000kr = 150.000 för skåpen, väldigt dyra skåp de har på noblessa!

Kollade liknande kök på ikea, priset blev 28.000kr. Granitskiva med hål för diskho och spishäll har jag hittat för 18.000kr.

Tycker att IKEA verkar bra. Det som är mindre bra är väl att det inte finns lika mycket luckor att välja på eller att det är mindre valmöjligheter när det gäller storlek på skåp.

Sen ska du inte gå på att man måste bestämma sig direkt på noblessa för att få halvaprisetrabbat. Så säger de ju bara för att sälja, begär några veckors betänketid så att du kan jämföra priser hos andra leverantörer.

Svar på tråden Noblessa!