• Black roses

Jag är hemligt kär i min frus kompis

Stackare... Jag kan inte påstå att jag vet hur det är, då jag inte upplevt samma som det du upplever... Men kanske du kunde gå till någon som står utanför så du får prata av dig utan att vara rädd för att det ska komma fram?? Jag tänker här på ex, en kurator, de har ju tystnadsplikt... Kanske denne även kunde hjälpa dig komma till botten med detta, så du slipper sitta fast i denna onda cirkel... Och nej, man är inte något psykfall, för att man försöker hitta lösningar på svåra situationer... Förlåt det dumma uttrycket, men många drar sig för att söka hjälp, av rädsla för att framstå som något de inte är...

Jag tycker verkligen synd om både dig och din fru, det hörs ju genom raderna att du älskar henne... Och samtidigt ska känslorna ställa till det för dig...

Jag hoppas att du finner en lösning på ditt problem, som du kan leva med...

Mvh M G

• Black roses

Anonym (Man, 32) skrev 2008-09-04 10:54:26 följande:

Svar till alla:Ja, jag vet mycket väl att jag gör fel och jag skulle vara fruktansvärt sårad ifall min fru hade känslor mot en av mina vänner på det sättet som jag har.Jag tror inte att det är rätt att tala med min fru om det, just eftersom det skulle vara enbart själviskt från min sida - hon skulle bara bli väldigt sårad och, som Anonym (fy fan.) skrev: Hon skulle inte lita på mig igen.Och min fru kan verkligen lita på mig. Jag har aldrig varit otrogen och jag kommer aldrig att vara det. Kunde jag ta bort de här känslorna, skulle jag utan tvekan göra det nu direkt!Om jag rent hypotetiskt tänkte mig ett liv med min frus kompis, så vet jag att det inte skulle vara bättre än det jag har nu (snarare betydligt sämre, eftersom jag skulle bli tvungen att såra alla jag älskar).Men jag tror att Anonym (Vet) har rätt i att jag nog inte är kär, bara förälskad.Frågan är bara hur man blir av med den här känslan, som ärligt talat äcklar även mig? Ska jag försöka träffa hennes vän ännu oftare, så att man lär känna henne bättre och därmed även ser hennes dåliga sidor?
    Är du då villig att se även de dåliga sidorna?? Inget illa ment.. Jag tror som så många andra redan skrivit, att det inte handlar om en äkta kärlek, men visst 17 är det inte ett dugg lättare för det... Tror du själv att det skulle vara lyckat, så ska du fullfölja din tankegång... MEN ett litet tips, se till att vårda din fru ömt under tiden...

Mvh M G
  • Black roses

Anonym (Man, 32) skrev 2008-09-04 11:15:20 följande:

Svar på #16ja, så då var det som jag tänkte: det här är något man får leva med resten av sitt liv... lite vemodigt, men skönt att veta att man inte behöver gå och vänta på att det ska gå över. Det får bara finnas där, orört.
    Att ha en fantasi, tror jag knappast att du är själv om... Frågan är vad du väljer att göra åt denna fantasi, och jag får säga att du ska inte äcklas av dig själv, eller gräva ner dig i känslan av att detta måste du känna resten av ditt liv.. Du ska vara stolt över att du inte fallit för frestelsen, och att du vågat öppna en diskution i frågan, visar på att du verkligen inte vill din fru illa... Heders åt dig...
    Och nej, du kommer inte att känna så här hela ditt liv heller, bara för att någon annan gjort det, ni är trots allt två olika individer...

Sen en liten fundering.. OM frestelsen var så stor, så borde du fallit för den för länge sedan, mao, frestelsen kanske inte är såå stor som du tänker dig att den är??
    Kan hända att du faktiskt redan sett en del dåliga sidor hos henne som du inte vill ha, kan hända att du även insett att det du har med din fru är såå mycket mer värt för dig än en flirt?? Jag vet inte, men detta var något som slog mig precis...

Jag får säga att jag beundrar att du har stått emot detta under denna tiden, o jag tror inte att det blir något problem i framtiden heller...

Kraam M G
  • Black roses

Anonym (Man, 32) skrev 2008-09-04 11:39:22 följande:

Du har helt rätt!

Jag tror benhårt på att du tar dig ur detta med "all äran i behåll"...
    Och din fru, är en lyckligt lottad kvinna, som har en make som sätter henne i främsta rummet...

Kraam M G
Svar på tråden Jag är hemligt kär i min frus kompis