Jag är hemligt kär i min frus kompis
Jag känner ju inte någon av er men kan dela med mig av erfarenheterna med en kompis till mig som på pricken stämmer överens med den beskrivning du ger av din frus vän: hon har självförtroende, är snygg, flirtig, har inga som helst problem att få killar, det är ALLTID hon som gör slut... Hon kan gå in i ett rum eller på krogen och män bokstavligen FLOCKAS kring henne. De hon varit tillsammans med DYRKAR marken hon går på, även efter att hon varit otrogen och gjort slut med dem. Hon har onekligen en dragningskraft och stark utstrålning som är svår att beskriva och som jag inte sett hon någon annan människa.
Denna tjejen har varit gift. På bröllopet var flera av gästerna beundrare till henne som trånar efter henne och höll konstiga tal om att hennes man hade sånt ture etc.... Äktenskapet varade i exakt 12 månader innan hon träffade en ny kille och skiljde sig.
Och vad vet jag - denna tjejen och tjejen som du är kär i kanske hittar "den rätta" någon dag. Kanske är det till och med du, det KAN ju hända. Men troligtvis blir även nästa kille (du eller någon annan) ännu en i raden som HON gör slut med. För en person ändrar sig inte så lätt, kom ihåg det.
Sedan är det stor skillnad på att leva ihop med någon på riktigt och att fantisera om någon. Fantasin kommer ALLTID att vinna, för där finns inga problem och ingen vardag.
Och slutligen så är det också stor skillnad på att älska och att vara kär. Kärleken är det som (eventuellt) finns kvar när förälskelsen försvunnit. Att vara kär kärver inget, det är lätt, men går över. Att älska kräver jobb och är svårt, men består. Det som väntar dig i framtiden med den nya kvinnan är alltså i absolut bästa fall det du redan har med din fru - fast med tillägget att du har ett ex och delad vårdnad om era barn, samt alla konflikter som det innebär.
Reality-check!
Så mitt råd är att använd din förälskelse som en fantasi som hottar upp vardagen lite Det är en fantasi som vilken som helst som är din privata och inget fel, så länge du ser det som en ren fantasi och inte agerar efter det.
Lycka till!