Inlägg från: Anonym (På avstånd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (På avstånd)

Jag är hemligt kär i min frus kompis

Jag kan till stor del relatera till det du berättar då jag har haft en sådan "hemlig" kärlek i ungefär 15 år, även om hindren varit annorlunda för mig. Denna kvinna var tillsammans med en av mina bättre vänner i väldigt många år. Jag gick och sneglade på henne hela tiden men var förhindrad att agera då hon som sagt var tillsammans med min kompis men jag tror att hon, åtminstone periodvis, känt något för mig också. Sedan träffade jag själv den kvinna som numera är min fru och som jag har barn tillsammans med så när min "hemliga" kärlek blev singel var jag likt förbaskad förhindrad att göra något. Det finns ju även något av en hederskodex att man skall låta bli sina kompisars ex men den skulle jag nästan kunnat ignorera om det inte varit för att jag själv var och är i ett förhållande. Nu har min "hemliga" kärlek träffat en ny man och gift sig så nu är vi båda upptagna men mina känslor för henne har aldrig försvunnit helt under den här tiden.

På samma sätt som för dig så kommer det och går. När jag inte ser henne kan jag glömma bort det hela i månader men sedan kommer det tillbaka igen. En smal tröst i sammanhanget är att efter 15 år så är den fysiska attraktionen inte lika överväldigande då åldern börjar göra sig gällande även i hennes utseende men det hindrar mig inte från att allt som oftast fundera på hur det skulle varit att leva med henne.

Jag har inte något direkt råd att ge men jag har kunnat leva med henne som endast en drömkvinna i 15 år och kommer antagligen att fortsätta göra det så länge hon återkommer i mitt liv.

Tilläggas skall kanske att jag alltid älskat min fru och har aldrig haft för avsikt att lämna henne eller vara otrogen mot henne.

Svar på tråden Jag är hemligt kär i min frus kompis