Begravning?
Vad kostar en begravingng?
Får man betala mer när barnet inte klassas som barn ännu?
Vad kostar en begravingng?
Får man betala mer när barnet inte klassas som barn ännu?
ingen?
Du kanske är försäkrad i något fack? Kolla upp det för jag fick försäkring på mina barn när de dog vid förlossningen. barn räknas som barn oavsett om du vill begrava så räknas det. Begravningen kostar inget utan det är grasten och detsom kostar om du inte vill ha minneslund
Hej.
Våran son dog vid förlossningen för 1 månad sedan. Men det enda vi får betala är hans gravsten och eventuellt fler blommor än kistdekorationen på hans kista. Ja samt om vi vill bjuda på något efteråt.
Men nu bor vi i skåne Skurups kommun och till hör region skåne. Så de tar alla övriga kostnader.
Men ska man stå för allt själv så kan det bli väldigt dyrt.
Sen är min fråga när klassas ett barn inte som ett barn. För mig är väl alla barn oavsett i vilken vecka de är i eller?
barn är v 28 i sverige. Är inte försäkrad igenom fack eller liknade (är inte medlem i ett fack på jag studerar).
Så begravningen är alltid gratis? En sten har vi inte behov av, bara att vår lille ska få en plats och vi med.
Men som sagt, barnet var inte alls så långt gånget utan räknas som foster id e flestas ögon. I mitt var det ett abrn, det var det fårn första stund.
Beklagar det som hänt er djupt! Jag hoppas ni finner frid och glädje i livet trotts de tosm skett
Klart det är ett barn beklagar det är jobbigt men då kan du begra henne/han i minneslunden om du vill annars kan man få hjälp till sånt från soc vet inte om det är på familjerätten men bara om man vill.
Ts är så ledsen för er skull. Undrar samma sak då även vi står inför liknande situation och funderingar. Vår kurator har nämt minneslund då vårt barn kommer att födas innan v28 om vi inte önskar annat..men vet inte alternativen?
Hör med kommunen man kan få hjälp med en vanlig gravsten om man vill eller begravningsbyrån kan hjälpa massor
Anonym (undrar) skrev 2008-09-04 17:17:58 följande:
jo minneslund tycker jag är helt ok. ska ringa sjukhusprästen imorgon!