Begravning?
Vad kostar en begravingng?
Får man betala mer när barnet inte klassas som barn ännu?
Vad kostar en begravingng?
Får man betala mer när barnet inte klassas som barn ännu?
Vår lilla bebis har skador som gör att vi måste välja om vi vill avbryta graviditeten eller. Efter många läkarbesök, prover mm har vi med stor sorg tagit beslutet att avbryta. Detta måste göras innan v22 då det är gränsen för då man får avbryta en grav. Detta som skulle vara en lycklig tid, och nu ska man tänka på hur man vill "begrava" sitt barn....att livet kan vara så orättvist
Fy fasiken vad tråkigt å orättvist beklagar men vad sjutton ska man säga jag blir så ledsen så ledsen ni har det jobbit stackars er
Anonym (undrar) skrev 2008-09-04 19:11:39 följande:
Anonym (saknad) skrev 2008-09-04 19:18:10 följande:
Vilken vecka föddes er lilla bebis?
Vår lilla bebis har hjärnskador samt ryggmärgsbråck.
Man får begrava i "vanlig" grav med gravsten. Askgrav med sten. Minneslund. man får ocskå begrava i "familjegrav". Ring kyrkogårdsförvaltningen i er kommun så får ni veta mer. Foster får således begravas på samma sätt som alla andra.
Det som kostar är ev sten. Annars brukar sjukhuset stå för kista, transport till kremering. Själva begravningscermonin (om man nu vil ha någon) är gratis. OBS! ni har stor frihet att ordna den som ni vill. (ex utomhus vid minneslund, i kapell eller kyrka...)
Jag planerar själv begravning för bebis död v. 20
Tack för infon och jag beklagar verkligen "Anonym (jagmed)". Vi har bara delar kvar av vårt foster som har fått en trälåda med spöket laban på. För oss passar det jätte bra. Den är personlig och ja... det är vad vi helst vill ha den i om vi får.
Vi vill inte ha kremering (min förta präst avrådde mig från det med). Egentligen vill jag ha en riktig grav så jag får bo med honom i slutändan, men det komme rinte hålla. VI kommer inte ha råd med en gravsten för 8000 (ksotar väl mer?). men en minneslund är ändå något.
För mig är det ett barn och allt vad det innebär.
Mitt barn var i v 8, jag hade gått till v11+1 när det upptäcktes, så inte så långt, men ändå ett barn.
Det som är skönt är att ingen har skrattat åt mig och hånat mig utan alla har visat stor respekt och försökt hjälpa så som de kan
Anonym (undrar): beklagar verkligen. har ni något avslut inbokat? Vad händer om barnet föds?
Ts så klart det är det är ett barn för en förälder oavsett när de somnar in, även om tiden blev kort.
Jagmed: är så ledsen att ni (och så många) behövt gå igenom detta, att behöva planera sitt barns begravning.
Barnet kan leva (som vi vet idag) men måste tex opereras på en gång (och fortsatta op under hela livet) och är dels mentalt påverkat på olika sätt, går inte att säga exakt hur omfattande då det kan och troligtvis blir sämre än diagnosen idag samt även fysiskt handikappad. Detta gör att valet känns så svårt.
Blir så ledsen när jag läser denna tråd. Många varma kramar till er alla som förlorat ett barn!
Anonym (undrar) skrev 2008-09-04 19:11:39 följande: