• Såckan

GeKås/Ullaredtråden volym 8

Här kan vi samlas och prata om utbud, fynd, kö etc etc etc på vårt shoppingparadis GeKås

Information om öppettider m.m.
    www.gekas.se

Volym 7:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33342079-200.html

Volym 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30317600.html

Volym 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27578753.html

Volym 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24540952.html

Bildtråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31364053.html

Bildtråd 2: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m34244809.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 10:15
    Bildtråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m36849581.html

• Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8
  • Hugo Boss

Dagen innan julafton är en bra dag att åka till gekås!
    har varit där de senaste åren den 23e dec, och man kan röra sig obehindrat och hyllorna är påfyllda =)

Det är inte alltid lätt..
  • SolHav
    GuteCarra skrev 2008-10-19 15:18:15 följande:
    Ni som köpt lammskinn, hur har ni gjort med bältet i vagnen? Har ni gjort hål i skinnet? Hur isf?
    Jag märkte först ut vart hålen skulle va och hur långa skårorna var med en bläckpenna på baksidan, sen tog jag en vass kniv och skar. Väldigt enkelt! Fördelen är att samma skinn nu passar i både bilstol och vagn! Kan man höja/sänka axelremmarna, så sätt dem på högsta läget, så är du säker på att det passar även senare
  • SolHav

Ja, då är det nästa tisdag det bär av för oss, inbillar mig på ngt vis att det måste va den bästa dagen just i den veckan, eftersom det är tisdag. Vi har dessutom ingen brådska, så är det helt kaos, kan man vänta nån timme o komma tillbaka när bussarna gett sig av. Vi är i alla fall beredda på det värsta, och även om jag är gravid o väger ca 5 kg mer än vanligt (v. 22), så tror jag det kommer bli en kanondag!

• angebell
    Svar på #2830
    Min mamma och moster brukar åka dit en sista gång innan jul typ den 22:e december och då brukar det vara näst intill folktomt....kanske lite crazy att åka dit så nära jul, men de brukar alltid kunna shoppa i lugn och ro i alla fall :)
    littlemisstrouble skrev 2008-10-20 13:52:51 följande:
    November och december är då man helst inte ska vara på gekås om man inte vill trängas bland alla julshoppare.
  • AnetteGunnarsson

Jasså ni skall också till gekås imorgon ? Vilken tid har ni tänkt vara där?
    Fru Brastad skrev 2008-10-20 12:53:02 följande:

Imorgon bär det iväg...tjohooo
  • AnetteGunnarsson

Tilda kommer nog kunna vara hemma med pappa förhoppningsvis, så slipper hon vara med och tråka i affären i flera timmar, hon är ju 1,5 år.

Men lillebror Ludwig skall ju med som är 2,5 månader (har redan vart där med honom en gång innan men då hade vi vagnen).. Tänkte först lägga honom i sin förliten liften från vagnen i kundvagnen, men han ligger inte i vagnen längre så tänkte att han får sitta i bilstolen iaf, då kan han ju se lite mer också! Får ju bära honom lite ibland med.
    Eller någon som har något annat förslag?

• Fru Brastad

Vi åker härifrån runt 6.30 så vi är på gekås runt 9.30

AnetteGunnarsson skrev 2008-10-20 15:11:06 följande:
    Jasså ni skall också till gekås imorgon ? Vilken tid har ni tänkt vara där?Fru Brastad skrev 2008-10-20 12:53:02 följande:
  • AnetteGunnarsson

Jaha okej, vi åker från mig vad 06:30 och är vid gekås vid ca 08.00. Tror du det blir mer än massa folk, eller som vanligt mycket folk? :)
    Fru Brastad skrev 2008-10-20 15:36:02 följande:

Vi åker härifrån runt 6.30 så vi är på gekås runt 9.30
  • Prinssestårtan

Ska till ner till Ullared i november, något som vet hur mycket Duplo kostar?

• MiaP

Men eftersom det är ILLVARNING på att åka till Gekås under höstlovet så åker vi dit på tisdagen. Vi kommer nog att vara ensamma eftersom ingen annan vågar åka dit

Många undrar när absolut värsta månaden är att åka. Jag skulle nog säga juli. Herregud vad människor där är när det är semester. Vi slank in en sväng när vi haded vägarna förbi i somras och det fanns inte ens parkeringsplateser kvar. Vi fick ställa oss i ett bostadsområde bortanför ica!

Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8