Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

GeKås/Ullaredtråden volym 8

keno skrev 2008-10-21 13:05:06 följande:
    Är det inte i Ulla som du sett den??Vet att jag såg en rosa hästväska som såg gullig ut, men tänkte inte på vad den var fylld med.
    Om du går in på www.gekas.se och väljer nyheter - kundtidning. Sen klickar du upp nr 3 2008 och s 42. Där finns väskan.
  • tjenixen
    MiaP skrev 2008-10-21 22:45:12 följande:
    Svar på #2904Flexitrax har jag köpt där fast inte nyligen. Det finns säkert och den var JÄTTEBILLIG!
    Attans då måste jag leta reda på någon som ska dit snart och kan kika och ev köpa då. Har tänkt mig det som julklapp till blivande 4åringen här hemma. Han diggar den banan.
  • tjenixen
    h81 skrev 2008-10-21 23:18:03 följande:
    om dom inte finns när du åker så har dom även på öb.. hyffsat billiga där med faktiskt!! *tipsar*
    aha, har dom? Det har jag inte sett på vårt ÖB men då ska jag åka förbi där först och kika.
  • tjenixen
    Smultronhjärta skrev 2008-10-22 16:15:21 följande:
    Men nu blir jag nyfiken på vad syrafria/inte syrafria innebär och varför ska man inte ha det när man scrappar *kommer aldrig scrappa men kul å veta*
    med tiden kan korten bli gula och förstörda osv. En hel vetenskap inom scrapbooking:) Jag köper inte scrapgrejer på Gekås om jag inte t ex ska ha det till att göra kort för då spelar det ju mindre roll med syrafritt eller inte.
  • tjenixen
    SolHav skrev 2008-10-23 09:18:03 följande:
    Woohoo, ska handla STORT lager med nappar. Dottern på snart två år kommer ha napp i alla fall tills hon är tre, sen ska de bort. Och nya barnet ska få några, ifall det blir ett nappbarn, som första barnet
    hehe fast det kan du ju inte veta om hon ska ha napp tills hon är 3:) Hon kanske slutar innan?
  • tjenixen
    SolHav skrev 2008-10-23 10:03:04 följande:
    Nä, det är klart, men som det är nu finns inte minsta antydan till det! Som jag förstår det är det inte så vanligt att barn självmant slutar med napp. Får bli att nappfen får napparna, och lämnar en present istället. Men det går ju inte förrän hon förstår mer vad vi säger. Nu hade det bara blivit kaos!
    Fast det går oftast alldeles utmärkt att plocka bort nappen även hos små barn. Det kan bli lite gråt och tandagnissel första natten men oftast är ju barn väldigt anpassningsbara. Kommer ihåg när min nu 13åring fix sluta helt abrupt. Hon bet nämligen hål i nappen och vi tog och kastade alla nappar på studs. Hon var då ca 2 år. Hon grät ju första kvällen men somnade sen och sen var det inget mer. Måste säga att alla 4 barnen har slutat smärtfritt med napp även om vi hade förutsatt att det skulle bli totalt rabalder. Det var som om de förstod vad som gällde ändå och då var alla 2-2,5 år.

Men nu var det ju inte det som vi skulle prata om här utan nu babblar vi Gekås istället:)
  • tjenixen
    Donna69 skrev 2008-10-23 09:32:08 följande:
    whaaaaaaat???kolla;www.gekas.se/index.asp
    vad ska vi se på den adressen? Ser inget konstigt? Är jag blind?
  • tjenixen
    MissCat skrev 2008-10-23 10:11:34 följande:
    Någon som vet om man kan få tag i Wallies där?
    ja, det finns. Lite olika motiv.
  • tjenixen
    MissDecember skrev 2008-10-23 10:20:29 följande:
    Visar den där köbarometer på deras hemsida någonsin något annat än grönt och "ingen kö"??
    jag har aldrig sett något annat än grönt. I och för sig spelar det ju ingen roll för när vi åker hemifrån är det ju ingen kö, typ kl halv 4 på morgonen så vi kan ju inte använda oss av den ändå i det syftet.
  • tjenixen
    Donna69 skrev 2008-10-23 10:27:21 följande:
    inlägg 2974.vemskrev att nåt skulle va konstigt???
    ok fanns inte med något om att du svarade det inlägget utan bara svar med whaaat till det som skrevs om att man inte skulle betala med kontanter. Så jag trodde du menade det som svar till det när du länkade :)
  • tjenixen
    Ängelii skrev 2008-10-23 10:24:58 följande:
    Svar på #2986Ja när där är kö visar den rött. Man kan oxå ringa och kolla om det är kö, 0346-37500 och sen välja kundtillströmning...
    fast sånt funkar ju bara om man kan åka senare under dagen. Vi som har 35 mil dit åker ju redan innan de öppnat för att vara där kl 7 eller 8 så för vissa tappra har ju köbarometer eller personal ingen sådan funktion. men för de som kan välja att åka senare etc borde det ju vara toppen väl?
  • tjenixen
    Ängelii skrev 2008-10-23 10:34:49 följande:
    Svar på #2994Klart det är skillnad för mig som har 30 min eller den som har 35 mil. Men jag svarade bara på om barrometern visar annat än grönt. Och jag åker alla tider under dagen, har varit där morgon och kväll och gör så alla gånger. Var där tex i måndags kl 11 och det var inte några problem alls.
    Ja precis. För er som liksom kan välja lite mer tid ni kan åka är ju en sån grej toppen. Så ni slipper alla oss långväga resenärer :)
  • tjenixen
    kajsa835 skrev 2008-10-23 10:38:52 följande:
    www.lekmer.se/leksaker/L%E4ra-g%E5-vagnar/Bri...nån som vet om dom har denna?finns det dom nya briogrejeran my very first?
    fick bara upp en konstig sida där bild saknades stod det?? Fel hos mig eller?
  • tjenixen
    tjenixen skrev 2008-10-23 10:51:32 följande:
    www.lekmer.se/leksaker/L%E4ra-g%E5-vagnar/Bri...vad konstigt det blev, testar
    det går visst inte att länka dit?
  • tjenixen

Hanna o Dennis skrev 2008-10-23 12:21:14 följande:

Hur mycket ska man MINST ha med sig när man ska till Ullared? Pengarmässingt alltså??!!
    Jadu, det beror väl på hur mycket du tänkt handla:) Vi som är många i familjen = 6 st brukar ha runt 10.000 med oss ner, allra helst på hösten om det ska handlas vinterkläder och julklappar mm.
  • tjenixen
    xenaa skrev 2008-10-23 22:46:35 följande:
    oj då kör ni rätt fort då....
    Kände med att då måste det väl i rätt bra fart? Vi har ungefär likalångt till Ullared och då kör vi ändå på E4 ända ner till Jönköping. Vi stannar dock och fikar en stund på vägen, oftast vid Brahe hus. Vi kör på närmare 4 timmar än 3 i alla fall :) Åker oftast runt halv 4 och är framme runt halv åtta så vi hinner fika en sista gång och gå på toa mm och sen ställer vi oss och väntar på insläpp typ:)
Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8