• måntroll

ni som använder fruktnät?

när har ni börjat använda de,, det står 12 månader+ ,,
    trodde man kunde använda det tidigare än så?

• Svar på tråden ni som använder fruktnät?
  • siriius

Herre gud har aldrig sett något liknande, men nu var ju inte det frågan.

Jag skulle inte se något hinder att använda den tidigare om man nu vill det.

*~ Loke 070721 ~*
  • VrE

har använt min från babyland 99:- sen hon var ca5mån
    hon älskar den
    lite äpple i tycker hon är kanon
    jag frågade det här med åldern +12mån det är för att påsen går att ta bort för att dom som gör den ska ha typ ryggen fri
    den är delbar helt enkelt flera delar

• VrE

min dotter har även 2 tänder
    och finns inget slitage

• flower76

Den är hur smidig som hälst att göra ren om man gör det direkt såklart.. Och förhållandet till mat?? Tja, vad kan en beby på 5månader ha för förhållande mer än att det ska smaka gott och inte fastna i halsen?!? Kladdar, det är ju en del av att lära sej äta om det var det du tänkte på. Men om man inte gillar kladd, så ska man nog inte köpa en.

• Snöre

Men skärp er!

Citat från Babyland: Placera maten i nätet på Fresh food feeder och din baby kan äta det mesta utan bekymmer och minimera risken att din baby sätter färsk omosad mat i halsen.

Detta måste ju vara en av de mest onödiga prylar man kan tänka sig! "Din baby kan äta det mesta...." ha ha! tänk att stoppa ner en plankstek i det där nätet! Då får lilleman nåt att suga på! haha!

• hej att

Vi har köpt en liknande, på babyproffsen.
    Tycker den är rätt smidig på café och så!
    Jag vill ju gärna sitta och dricka lite kaffe med dopp, och då passar det ju rätt bra för sonen (6 mån - 2 små risgryn till tänder) att han får suga på lite äppelbitar genom det där nätet.
    Han tycker det är roligt!

Onödigt kanske, men nog fyller det ett visst behov här...eller så.

• Snöre

Ja ja! kanske man hamnar där själv en vacker dag! på café med fruktnät till sonen! Det är så mycket annat man har ändrat uppfattning om iallafall, så varför inte fruktnät... hahaha!

fasiken, man kanske skulle ta å köpa ett!

• hej att

Säkert!
    Typ liksom ba: Aaa vilken tid det tar att mata med sked!
    Kaffet kallnar!

I värsta fall kan du hänga upp den på väggen. Som prydnad.

• Snöre

....Eller hamna i lådan där jympadojjorna i storlek 12 ligger, tillsammans med den dära badvattentermometern.....

• Snöre

Näe, inte jag heller.....ännu!

• Snöre

Rätt som det är så kommer någon att påstå att det är vansinnigt praktiskt med jympadojjor i storlek 12.....

• måntroll

har provat de till dottern nu,, stoppade i några äppelbitar,, oj vad hon sög och tuggade på de,, hon tyckte verkligen om de,,

Svar på tråden ni som använder fruktnät?