Svar på #49
Thalis skrev 2008-10-26 21:39:17 följande:
Mina barn är ganska unga (dottern 6 år och sonen 8 månader) och vi gör ingen skillnad på dom pga att dottern är adopterad,MEN tyvärr så gör andra det speciellt min svärmor Men trots att vår sessa är så liten så vet hon att hon är en lika stor del i familjen som lillebror och hon kräver sina rättigheter
[/citat]
Jo jag förstår va du menar!! Min farfar gjorde alltid lite skillad på oss oxå.. inte så att han föredrog en bättre än den andra, absolut inte men att jag kom hit av en alldeles speciell anledning och att det var guds mening att det skulle bli jag som kom hit av alla dessa barn som behövde ngn. Och min bakgrund liksom spädde på hans romantiska ideer *S*
mammamys06 skrev 2008-10-26 21:44:17 följande:
[citat]
Jag tycker det är sunt att tänka på detta, jag tänker massor på detta nu när vi har adopterat och ev om allt går som vi vill/ska får syskon via magvägen. Det är inte självklart för mig, jag har fått tänka och vända och vrida på detta innan jag kände att jo, men varför inte både och? Men det har nog mycket att göra med att jag också själv är adopterad och känner att detta med biologisk graviditet är lite skrämmande eftersom det normala för mig är att barn kommer med flygplan till vår familj Mina föräldrar har adopterat, makens föräldrar, vi själva....många av våra vänner har adopterat....så ja....det är bra att man tänker kring detta.
Du får det bästa av 2 världar :) Och det är speciellt att få växa upp med en biologisk syster/bror...men jag tror oxå det kan bli jätte fel om man inte är öppen och kan svara på miljarder frågor som kan uppstå. Men det gäller ju även vid en ensamadoption oxå.