• Thalis

Adopterade-mer separationsrädda?

inoka skrev 2008-10-26 10:19:33 följande:
    Svar på #42 Jag är uppvuxen med en bror som är mina föräldras biologiska(storebror)han var 2 år när jag kom och mina föräldrar har aldrig gjort skillnad på oss. Det är mer allmänheten som har gjort skillnad på oss när vi var små för åh.. jag var ju såå söt och liten ( var 80 cm när jag var 4 år *S* Jag och min bror är otroligt lika i allt utom utseende. SÅ man växer ihop sig oavsett om man är biologiska syskon eller inte. Kanske inte alla men i alla fall i mitt fall :)
    Mina barn är ganska unga (dottern 6 år och sonen 8 månader) och vi gör ingen skillnad på dom pga att dottern är adopterad,MEN tyvärr så gör andra det speciellt min svärmor

Men trots att vår sessa är så liten så vet hon att hon är en lika stor del i familjen som lillebror och hon kräver sina rättigheter
    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • Thalis

Inoka: Det "skillnad" som gjordes när det gäller er var mycket positivare än den skillnad min svärmor gör. MEN det viktigast är ju att maken och jag inte gör skillnad på våra barn Eller visst gör vi skillnader men dessa beror på deras personligheter och åldrar och inte för att den ena är adopterad och den andra biologiskt.

• Thalis
    inoka skrev 2008-10-27 13:58:23 följande:
    Svar på #53 Min farfar gjorde aldrig ngn skillnad på oss kärleksmässigt sätt naturligtvis.. bara det att jag var speciell..*S* Min mormors första reaktion när de mötte mamma och pappa på landvetter efter de hämtat mej var att jag skulle aldrig överleva. Jag var 41 cm och vägde 2.6 och har växt jätte sakta.. när jag var 4 år var jag bara 80 cm. Så hon har varit livrädd fram tills jag blev 7 och vi flytta utomlands att jag skulle avlida och jag inte fick specialkost ala mormor *S*

Väldigt OT men värst vad liten du var

Känns som om att min son är värsta jätten....Räcka ut tungan

• Thalis

Jag är inte så värst längre än dig MEN mina bröder är runt 190 cm och jag blev rätt irriterad när min yngsta bror gick om mina 156 cm redan när han var 11

• Thalis
    Smulan1973 skrev 2008-10-30 14:11:19 följande:
    Man behöver nog inte ha varit undernärd för att vara kort. Själv är jag född i Sverige med svenska föräldrar och har aldrig varit undernärd men ändå blev jag inte längre än 155 cm.
    Samma sak här! Fast mina päron är inte svenska men jag var långt ifrån undernärd .
    Man trodde att jag skulle bli en amazon precis som mina fastrar MEN jag blev lika liten som min mamma
  • Thalis
    Milkina cerka skrev 2008-10-30 15:07:41 följande:
    Min son o. dotter med min man (av svensk medel längd) är "små" o. min dotter t. en lång svensk man är "normallång" ca:170cm.Min son är den jag oroar mig för - hur/ var avgör man om tillväxthormon är nödvändiga?
    Har du pratat med läkare om detta?

Min son är bara 8 månader men i med att han föddes förtidigt och att jag hade en komplicerad graviditet så har de kontrollerat honom noga med bl a hur han växer och man har gett oss den längd han med stor sannolikhet kommer att bli som vuxen. De kom de fram genom hans längd+ våra längder.
  • Thalis
    Milkina cerka skrev 2008-10-30 15:23:31 följande:
    Har funderat ett tag, men inte på allvar förrän han började FK, o. han verkar vara minst av alla(o. f. på Bf).V E T att jag normalt oroar mig f ö r mycket..Ska se vad vi kan göra vid första besöket hos skolläk.
    Men är det inte mammor gör?

Jag oroar mig för att min son är för stor för att vara 8 månader och förtidigt född. Att jag oroar mig har mest med att göra med att folk tycker att han är stor. Hade ingen sagt detta så hade jag inte ens reagerat.
Svar på tråden Adopterade-mer separationsrädda?