Inlägg från: Kössen |Visa alla inlägg
  • Kössen

Övertid som egen företagare??!snabba svar!!

behöver snabba svar!
    Om man är egen företagare och arbetar mer än 8 timmar, har man rätt till övertidsersättning då??och när man jobbar helger som egenföretagare har man då rätt till ob??

tacksam för snabba svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-04 20:11
    detta gäller alltså min man som jobbar som målare!

• Svar på tråden Övertid som egen företagare??!snabba svar!!
  • Kössen
    Veronica med Max skrev 2008-09-04 20:20:07 följande:
    vet inte riktigt hur du menar riktigt, men som egen företagare med enskild firma så jobbar jag mer än 8 timmar i stort sett varje dag, och även en hel del på helger. Lön, det tar jag ut minsta lilla, ibland inget alls... Jag bestämmer ju själv liksom :)
    ja men när man ska skicka ut fakturor till kunder så ska man väl skicka ut för den övertid man jobbat också?
    om han jobbat från 7-23 te.x så ska han väl få ut ob efter de åtta timmar han normalt ska jobba?
    det handlar alltså inte om att han ska betala ut lön till sig själv utan skicka ut fakturor till kunderna, som ska betala för de timmar han jobbat.
  • Kössen
    Kössen skrev 2008-09-04 21:15:24 följande:
    ja men när man ska skicka ut fakturor till kunder så ska man väl skicka ut för den övertid man jobbat också?om han jobbat från 7-23 te.x så ska han väl få ut ob efter de åtta timmar han normalt ska jobba?det handlar alltså inte om att han ska betala ut lön till sig själv utan skicka ut fakturor till kunderna, som ska betala för de timmar han jobbat.
     menar inte ob utan övertidsersättning!
  • Kössen
    Dame72 skrev 2008-09-04 22:26:25 följande: