Inlägg från: Pingumamma |Visa alla inlägg
  • Pingumamma

Järnvärde, järnsdropp mm

Gravid för andra gången. I vecka 9 och redan lågt järnvärde.
    Blir stenhård i magen av alla sorts järntabletter.
    Grinar varje gång jag måste gå på toa och varje gång blöder det.
    Har grav.diabetes och lever så jävla sunt man bara kan, men motion och bra matvanor och allt, men det underlättar inte min hårda och tröga mage.
    Nån som vet nått om järndropp? Vad ska det till för att man kan få sånt? Kan jag kräva det?

Hälsn. Jenny

• Svar på tråden Järnvärde, järnsdropp mm
  • Pingumamma

Tack för alla tipsen.
    Måste bara påpeka för någon som skrev att diabetikern betalar för ditt insulin: det gör den inte alls. Insulin är typ den enda medicinen som ännu är gratis.
    Har själv graviditetsdiabetes (och lågt järnvärde samt alla andra krämpor och besvär man kan ha som dräktig...jag hatar det!) och betalar inte ett öre för mitt insulin.

Har nu tagit EN NIFEREX hittills och är så hård i magen att hemorojer pluppar ut och blodet sprutar (nästan iaf) varje gång jag ska försöka mig på en tarmtömning. Köpte hemofer på apoteket idag, i ett försök att lura mig själv, för jag körde ju med den förra gången oxå å var lika hård i magen då.

Har även idag införskaffat cilaxoral som är ett oerhört praktiskt medel vid akut förstoppning. Jag skulle kunna ta det varje dag om jag bara fick, men man får ta de max tio dar i rad.
    Just nu bara ber jag om tarmnåd och tänker drömmande tillbaka på magsjukeperioder när bajset bara sprutat ut, löst och lätt! :)

Tänker inte ta en endaste liten järntablett till. Tänker kräva järndropp. Så mycket skatt som jag betalar (har en ärvd gård med sjukt mycke skatt att betala på) så kan de ta mig fan ta å ge mig lite frid att skita åtminstone, den där jävla regeringen.
    Se där, allt kan man skylla på regeringen!

Nog flummat. Måste pressa lite till!

Svar på tråden Järnvärde, järnsdropp mm