• tidskriftssamlaren

Hjälp! Har NÅGON haft mens en gång trots graviditet??????

Fattar ingenting. Mina bröst ömmar hysteriskt nästan två veckor innan mens. Kan knappt röra mig, har fått tagit fram min sportbh. Precis på samma sätt som den enda gången jag varit gravid. Overkligt ömma bröst. Nu är det helt OMÖJLIGT att det ska ha skett den här månaden, då jag helt enkelt inte varit i närheten av sex på en månad av olika orsaker. Förra månaden däremot hade vi sex precis vid ägglossningen. Då mensen kom förstod jag att det ej blivit något. Mensen var något kortare än vanligt, men ändock en riktig mens.
    MEn vad är då detta? Det är 1 1/2 vecka innan mens nu och det spänner och drar i livmodern.

Jag vet inte vad jag ska tro! Lägger tråden i gravid-tråden, då jag vill ha svar av er som möjligen kan svara på min fråga. Alltså, är det någon av er som haft mens OCH ändå varit gravida?

• Svar på tråden Hjälp! Har NÅGON haft mens en gång trots graviditet??????
  • Mandi74

Inte jag men min syster hade det första månaden, vid sin första gaviditet.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • moncan

Inte jag heller men däremot så hade min mamma det vid sina båda graviditeter!
    Det kan ju även ha varit en "blödning" du hade fast du upplevde det som mens?!

• skruttan85

hmm.. kanske det bästa du kan göra är ett gravtest?

• tidskriftssamlaren

Panik. Skakis. Rädd. Kan det vara möjligt?
    (Vi har gjort slut.)

Men det varade ju i några dagar, mensen. Även om kortare än vanligt. Det var mens. Det var mens. Det var mens.

Alltså, jag...usch....jag väntar några dagar och sen....????

• smarties

Ja, jag hade mens en gång när jag väntade min första, blev ganska förvånad när jag började räkna tillbaka.. :)
    (vet exakt när han är "tillverkad") :)

• tidskriftssamlaren

Men...ja, som sagt. Vet inte vad jag ska tro. Nåt är i alla fall konstigt. Kommer inte iväg till någonstans där jag kan göra ett test idag. Så kanske imorgon då.

Smarties. Hade du som en riktig mens då, som jag hade? Alltså som höll i sig i flera dagar? Och var det bara en gång? Sen mens-fri resten av tiden? Och har du fått någon förklaring till varför det blev så...? Jag kan googla på det förstås. Ja, det måste jag nog göra nu...

• tidskriftssamlaren

Tack i af för era svar. För ovanlighetens skull vill man ha så få svar som möjligt i sin tråd, för man vill se riskerna minska genom att det inte är så många som har den här erfarenheten.
    Läste dock när jag googlade,

"att kvinnor är med barn trots att de har mens inträffar ibland, framför allt i början av en graviditet. Detta är dock sällsynt vid en normal graviditet."

Alltså kommer genast nästa fråga...ni/de som haft blödningar, typ mens, när ni varit gravida....hur har graviditeten varit? Har allt varit bra eller har det gått på tok? Läste att om man känner att det drar bara i ena sidan så ska man ringa in för då kan det vara fråga om utomkveds.
    Det drar mest i ena sidan på mig...så det blir inte bättre det här med min oro nu...

• Fröken Sophia

Jag fick en mörkbrun blödning eller snarare flytning vid mens som faktisk höll i sig, om än väldigt svagt, längre än min vanliga mens. Nästan ingenting i bindan och knappt något på pappret när jag torkade mig.

Men jag var gravid och är det ännu och vad jag vet så är det en normal graviditet. Jag har inte haft några som helst blödningar sedan dess heller.

• ELIsa82

Hej,
    vad jag har hört kan man få "blödning" när man skulle haft ÄL om man inte hade varit gravid. Kanske kan vara bra att göra test så du inte behöver oroa dig i onödan.

• tidskriftssamlaren

Är fortfarande orolig. Har känningar i livmodern hela tiden. Men testet jag tog för några dagar sedan visade negativt, så jag släppte det. Fortfarande en vecka innan mens, så jag tycker det är tidigt med all denna "aktivitet" i livmodern. Det känns så som det gjorde förra gången jag var gravid, men det kan väl inte vara möjligt nu när jag fått ett negativt besked. Efter beskedet blev jag lugn, men sen har det bara fortsatt med dessa känningar hela tiden.

Ni som haft mens (eller blödning som det heter då)...ni fick väl ändå ett positivt besked på stickan.

Jag vet detta låter löjligt. Men jag är nervös på riktigt. Vill gärna veta hur det var för er andra.

Svar på tråden Hjälp! Har NÅGON haft mens en gång trots graviditet??????