• tidskriftssamlaren

Hjälp! Har NÅGON haft mens en gång trots graviditet??????

Fattar ingenting. Mina bröst ömmar hysteriskt nästan två veckor innan mens. Kan knappt röra mig, har fått tagit fram min sportbh. Precis på samma sätt som den enda gången jag varit gravid. Overkligt ömma bröst. Nu är det helt OMÖJLIGT att det ska ha skett den här månaden, då jag helt enkelt inte varit i närheten av sex på en månad av olika orsaker. Förra månaden däremot hade vi sex precis vid ägglossningen. Då mensen kom förstod jag att det ej blivit något. Mensen var något kortare än vanligt, men ändock en riktig mens.
    MEn vad är då detta? Det är 1 1/2 vecka innan mens nu och det spänner och drar i livmodern.

Jag vet inte vad jag ska tro! Lägger tråden i gravid-tråden, då jag vill ha svar av er som möjligen kan svara på min fråga. Alltså, är det någon av er som haft mens OCH ändå varit gravida?

• Svar på tråden Hjälp! Har NÅGON haft mens en gång trots graviditet??????
  • Dreamgirl82

Jag är lite i samma situation.. Fick en mindre blödning ungefär när mensen borde kommit. Inte mycket, var möjligen ingen riktig mens, tänkte inte på det. Nu har jag haft tydliga grav symptom i två veckor. Men testet jag gjorde igår visade negativt. Borde få mens "igen" imorgon eller torsdag, den är regelbunden, senast söndag då, då är det redan ovanligt. Har den inte kommit på måndag så tar jag ett CB digitalt test. Är det också neg så är något fel med mig :( Skengraviditet inget alternativ, har ej försökt eller velat bli gravid.

Kan inte hjälpa dig för jag vill själv ha samma hjälp... Men antar att vi får vänta och sen besöka en läkare om våra problem fortsätter!

• Lilla flodhästen

Hej!
    Här är en till i nästan samma situation. Jag testade + i torsdags med CB. Men jag kan INTE ha blivit gravid under augusti då vi inte hade några sådana aktiviteter för oss då Alltså måste det varit under juli (vet att vi prickade in ÄL då), men jag fick ändå som mens i slutet av juli. Så nu undrar man ju om det var ett missfall och hormonerna finns kvar eller om man är gravid? Mår ju som om jag skulle vara gravid men det kan ju vara inbillning för att man vill att det ska vara så. Får ingen hjälp av Mvc. Svaret där var "du märker förr eller senare om du är gravid eller inte"...

• Micky

Jag själv kan bara bli gravid de första 3 dagarna efter mensen, min mamma har det likadant.
    Jag är nu gravid med mitt tredje barn.
    Du kanske har samma.

• Dreamgirl82

Jag har inte gjort ett nytt test men är nog så gott som säker på att jag är gravid.. Det synns.. Idag morse så var mitt ena bröst större än det andra och jag har aldrig synligt sett så tjocka blåa ådror eller vad det är.. ;) Vi får väl se vad mer som händer..

• kaffekatten

Jag är gravid och hade mens denna månad (är i v 5 nu). Det kom så mkt att det droppade blod ner i toan (ursäkta).

Har haft så alla mina graviditeter. Alltid trott att det var mensen som kom. Min första grav var helt otippad och jag upptäckte det för att jag hade fruktansvärt ont i brösten... Då hade jag som sagt trott att jag hade haft mensen som vanligt, kanske iite mindre riklig. Tog testet och det visade ett stort tjockt plus...

Kram och lycka till

• VASL

Jag är i samma situation. Har otroligt ont i magen/ livmodern. En molande värk i båda sidorna. Brukar sällan ha det och inte såhär tidigt. Hade sex oskyddat vid ÄL så det kanske blir syskon i familjen

• Gingsan

En till här i samma situation. Jag började fundera när mensen aldrig kom, tokömma bröst, illamående och extrem trötthet. Jag tog flera test men ingen plus. 10 dagar efter beräknad mens började jag blöda, blödde mer än normalt ett par dagar men fortsatte vara trött, må illa och ha ömma bröst. Idag när jag vaknade med galen mensvärk trots att mensen slutat, tog jag ett test bara för att kolla och fick en total chock när det var ett stort tydligt plus!!!
    Så nu vet jag varken in eller ut. Är jag gravid? Eller var det ett missfall?

• Boråsmamma

Jag hade mens och testade mig inte för graviditet. Efter nästa månad så mådde jag illa och var trött..Testade mig sedan 3 dagar före nästa mens, och då var det jättestarkt +. Jag tänkte inte så mycket mer på det förrän igår när jag var på VUL, då sa läkaren att barnet var nästan en månad äldre än jag trodde...

• emmlo
    Gingsan skrev 2008-09-11 11:43:31 följande:
    En till här i samma situation. Jag började fundera när mensen aldrig kom, tokömma bröst, illamående och extrem trötthet. Jag tog flera test men ingen plus. 10 dagar efter beräknad mens började jag blöda, blödde mer än normalt ett par dagar men fortsatte vara trött, må illa och ha ömma bröst. Idag när jag vaknade med galen mensvärk trots att mensen slutat, tog jag ett test bara för att kolla och fick en total chock när det var ett stort tydligt plus!!!Så nu vet jag varken in eller ut. Är jag gravid? Eller var det ett missfall?
    hur har det gått är du fortfarande gravid?
  • emmlo
    kaffekatten skrev 2008-09-10 12:45:08 följande:
    Jag är gravid och hade mens denna månad (är i v 5 nu). Det kom så mkt att det droppade blod ner i toan (ursäkta). Har haft så alla mina graviditeter. Alltid trott att det var mensen som kom. Min första grav var helt otippad och jag upptäckte det för att jag hade fruktansvärt ont i brösten... Då hade jag som sagt trott att jag hade haft mensen som vanligt, kanske iite mindre riklig. Tog testet och det visade ett stort tjockt plus...Kram och lycka till
    och du, är du också gravid fortfarande?

är så nyfiken, för jag är själv i samma situation!
Svar på tråden Hjälp! Har NÅGON haft mens en gång trots graviditet??????