• tidskriftssamlaren

Hjälp! Har NÅGON haft mens en gång trots graviditet??????

Fattar ingenting. Mina bröst ömmar hysteriskt nästan två veckor innan mens. Kan knappt röra mig, har fått tagit fram min sportbh. Precis på samma sätt som den enda gången jag varit gravid. Overkligt ömma bröst. Nu är det helt OMÖJLIGT att det ska ha skett den här månaden, då jag helt enkelt inte varit i närheten av sex på en månad av olika orsaker. Förra månaden däremot hade vi sex precis vid ägglossningen. Då mensen kom förstod jag att det ej blivit något. Mensen var något kortare än vanligt, men ändock en riktig mens.
    MEn vad är då detta? Det är 1 1/2 vecka innan mens nu och det spänner och drar i livmodern.

Jag vet inte vad jag ska tro! Lägger tråden i gravid-tråden, då jag vill ha svar av er som möjligen kan svara på min fråga. Alltså, är det någon av er som haft mens OCH ändå varit gravida?

• Svar på tråden Hjälp! Har NÅGON haft mens en gång trots graviditet??????
  • Smulan74

Jag hade mens de första tre månaderna när jag väntade min första. Och den var lika riklig som den brukar vara så jag misstänkte ingenting.

Oscar 9412, Victor 9608, Anton 9812, My 0401 och v21
  • emmlo
    Smulan74 skrev 2008-09-18 10:33:34 följande:
    Jag hade mens de första tre månaderna när jag väntade min första. Och den var lika riklig som den brukar vara så jag misstänkte ingenting.
    det ger ju en lite hopp!
    synd bara att jag hann plussa innan min "mens" började.
    ska till gyn på måndag och göra vul, får väl veta då om jag också är en av dom som blöder vid mens eller om det var ett mf.
  • Trakka

En kompis till mig visste inte om att hon väntade barn förrän hon var i sjunde månaden. Hon fick "mens" varje månad och fick ingen mage heller trots att hon var tunn som en pinne.

Gumman Troll -96 & Fröken Fis -06 Lillebror BF 080925
  • emmlo
    Trakka skrev 2008-09-18 10:35:27 följande:
    En kompis till mig visste inte om att hon väntade barn förrän hon var i sjunde månaden. Hon fick "mens" varje månad och fick ingen mage heller trots att hon var tunn som en pinne.
    men shit vad läskigt! kände hon inte av bebisen heller?
  • Gingsan

Hej igen!
    Jag kan lägga in en uppdatering, fast jag själv inte har blivit ett dugg klokare.
    Efter att jag fick mitt tydliga plus så var jag ju givetvis tvungen att ta ett test till dagen efter. Nu var det helt plötsligt solklart negativt!!?
    Därefter har jag fått fler negativa tester, så jag vände mig till gynmottagningen.
    Gjorde även där ett gravtest som visade negativt samt en vanlig gynundersökning.
    Hon hävdade bestämt att jag fått missfall så jag fick inte ens ett vul för att dubbelkolla det hela.
    Dom tog dock ett hcg prov så nu går jag och väntar på svar.
    Känner mig fortfarande väldigt gravid med ömma bröst, illamående, galet humör och väldigt molvärk varje dag och är själv inte alls övertygad om att jag fått ett missfall!

Nån som upplevt nåt liknande?

• emmlo
    Gingsan skrev 2008-09-18 11:59:15 följande:
    Hej igen!Jag kan lägga in en uppdatering, fast jag själv inte har blivit ett dugg klokare.Efter att jag fick mitt tydliga plus så var jag ju givetvis tvungen att ta ett test till dagen efter. Nu var det helt plötsligt solklart negativt!!? Därefter har jag fått fler negativa tester, så jag vände mig till gynmottagningen.Gjorde även där ett gravtest som visade negativt samt en vanlig gynundersökning. Hon hävdade bestämt att jag fått missfall så jag fick inte ens ett vul för att dubbelkolla det hela.Dom tog dock ett hcg prov så nu går jag och väntar på svar.Känner mig fortfarande väldigt gravid med ömma bröst, illamående, galet humör och väldigt molvärk varje dag och är själv inte alls övertygad om att jag fått ett missfall!Nån som upplevt nåt liknande?
    får vänta på hcg testet och se, men det verkar ju misstänkt! hoppas att det är ett litet pyre där i!
  • Trakka
    emmlo skrev 2008-09-18 10:36:24 följande:
    men shit vad läskigt! kände hon inte av bebisen heller?
    Det var nog att hon kände av bebisen som gjorde att hon till slut kollade upp det.
    Gumman Troll -96 & Fröken Fis -06 Lillebror BF 080925
  • emmlo
    Trakka skrev 2008-09-18 12:52:20 följande:
    Det var nog att hon kände av bebisen som gjorde att hon till slut kollade upp det.
    okej!
  • emmlo

hur går det här för alla?
    ts: var du gravid?

för mig var det missfall!

• miss nöjd

Men visar testerna Neg så är det ju mest troligen Mf. Att du känner dig "gravid" beror på andra hormoner än de som mäts på gravtester.

Gingsan skrev 2008-09-18 11:59:15 följande:
    Hej igen!Jag kan lägga in en uppdatering, fast jag själv inte har blivit ett dugg klokare.Efter att jag fick mitt tydliga plus så var jag ju givetvis tvungen att ta ett test till dagen efter. Nu var det helt plötsligt solklart negativt!!? Därefter har jag fått fler negativa tester, så jag vände mig till gynmottagningen.Gjorde även där ett gravtest som visade negativt samt en vanlig gynundersökning. Hon hävdade bestämt att jag fått missfall så jag fick inte ens ett vul för att dubbelkolla det hela.Dom tog dock ett hcg prov så nu går jag och väntar på svar.Känner mig fortfarande väldigt gravid med ömma bröst, illamående, galet humör och väldigt molvärk varje dag och är själv inte alls övertygad om att jag fått ett missfall!Nån som upplevt nåt liknande?
  • miss nöjd

Förra gravidteten hade jag mens två gånger i början. Nu hade jag mens för 2 veckor sen och jag är då fortfarande gravid så visst kan man ha mens. Och jag kan tillägga att jag då har riklig mens- inte ngr små fina droppar här inte...

• miss nöjd

Ja. mina test var positiva fast jag hade "mens"

tidskriftssamlaren skrev 2008-09-08 16:35:03 följande:
    Är fortfarande orolig. Har känningar i livmodern hela tiden. Men testet jag tog för några dagar sedan visade negativt, så jag släppte det. Fortfarande en vecka innan mens, så jag tycker det är tidigt med all denna "aktivitet" i livmodern. Det känns så som det gjorde förra gången jag var gravid, men det kan väl inte vara möjligt nu när jag fått ett negativt besked. Efter beskedet blev jag lugn, men sen har det bara fortsatt med dessa känningar hela tiden. Ni som haft mens (eller blödning som det heter då)...ni fick väl ändå ett positivt besked på stickan. Jag vet detta låter löjligt. Men jag är nervös på riktigt. Vill gärna veta hur det var för er andra.
  • emmlo

miss nöjd skrev 2008-10-22 15:06:01 följande:

Förra gravidteten hade jag mens två gånger i början. Nu hade jag mens för 2 veckor sen och jag är då fortfarande gravid så visst kan man ha mens. Och jag kan tillägga att jag då har riklig mens- inte ngr små fina droppar här inte...
    oj! det är ovanligt tror jag!
  • marlenew

Jag hade mens en gång i början av graviditeten, så det tog ett tag innan jag förstod att jag var gravid. Däremot var den mkt kortare och "vattnigare" än vanligt. En del har ju mens en bit in på graviditeten, det är inte omöjligt.

• miss nöjd

Nä. kanske inte.... Jag vet inte :) Det är ju iaf otroligt att ngt kan hänga kvar där inne fast det utspelar sig stockholms blodbad där inne....

emmlo skrev 2008-10-22 15:10:55 följande:
    miss nöjd skrev 2008-10-22 15:06:01 följande:
    oj! det är ovanligt tror jag!
  • emmlo

miss nöjd skrev 2008-10-22 15:18:56 följande:

Nä. kanske inte.... Jag vet inte :) Det är ju iaf otroligt att ngt kan hänga kvar där inne fast det utspelar sig stockholms blodbad där inne....
    haha ja det är ju det!

kanske är det så att du hade tvillinggraviditet? eller har dom sagt varför dom tror att du har blött? moderkakan eller?
  • Mollie77

Min mamma hade mens varje månad då hon väntade sitt första barn

• Tvåbarnsmor

Det var en tjej här där jag bor som hade mens varje månad i 7 månader då hon var gravid. Hon var även lite överviktig så hon hade inte den blekaste om att hon var gravid. Så att ha mens är nog ganska vanligt.

• miss nöjd

De har inte sagt ngn ev orsak till det alls så jag vet inte...

emmlo skrev 2008-10-22 15:27:10 följande:
    miss nöjd skrev 2008-10-22 15:18:56 följande:
    haha ja det är ju det!kanske är det så att du hade tvillinggraviditet? eller har dom sagt varför dom tror att du har blött? moderkakan eller?
Svar på tråden Hjälp! Har NÅGON haft mens en gång trots graviditet??????