• emmlo

Hjälp! Har NÅGON haft mens en gång trots graviditet??????

Gingsan skrev 2008-09-11 11:43:31 följande:
    En till här i samma situation. Jag började fundera när mensen aldrig kom, tokömma bröst, illamående och extrem trötthet. Jag tog flera test men ingen plus. 10 dagar efter beräknad mens började jag blöda, blödde mer än normalt ett par dagar men fortsatte vara trött, må illa och ha ömma bröst. Idag när jag vaknade med galen mensvärk trots att mensen slutat, tog jag ett test bara för att kolla och fick en total chock när det var ett stort tydligt plus!!!Så nu vet jag varken in eller ut. Är jag gravid? Eller var det ett missfall?
    hur har det gått är du fortfarande gravid?
  • emmlo
    kaffekatten skrev 2008-09-10 12:45:08 följande:
    Jag är gravid och hade mens denna månad (är i v 5 nu). Det kom så mkt att det droppade blod ner i toan (ursäkta). Har haft så alla mina graviditeter. Alltid trott att det var mensen som kom. Min första grav var helt otippad och jag upptäckte det för att jag hade fruktansvärt ont i brösten... Då hade jag som sagt trott att jag hade haft mensen som vanligt, kanske iite mindre riklig. Tog testet och det visade ett stort tjockt plus...Kram och lycka till
    och du, är du också gravid fortfarande?

är så nyfiken, för jag är själv i samma situation!
  • emmlo
    Smulan74 skrev 2008-09-18 10:33:34 följande:
    Jag hade mens de första tre månaderna när jag väntade min första. Och den var lika riklig som den brukar vara så jag misstänkte ingenting.
    det ger ju en lite hopp!
    synd bara att jag hann plussa innan min "mens" började.
    ska till gyn på måndag och göra vul, får väl veta då om jag också är en av dom som blöder vid mens eller om det var ett mf.
  • emmlo
    Trakka skrev 2008-09-18 10:35:27 följande:
    En kompis till mig visste inte om att hon väntade barn förrän hon var i sjunde månaden. Hon fick "mens" varje månad och fick ingen mage heller trots att hon var tunn som en pinne.
    men shit vad läskigt! kände hon inte av bebisen heller?
  • emmlo
    Gingsan skrev 2008-09-18 11:59:15 följande:
    Hej igen!Jag kan lägga in en uppdatering, fast jag själv inte har blivit ett dugg klokare.Efter att jag fick mitt tydliga plus så var jag ju givetvis tvungen att ta ett test till dagen efter. Nu var det helt plötsligt solklart negativt!!? Därefter har jag fått fler negativa tester, så jag vände mig till gynmottagningen.Gjorde även där ett gravtest som visade negativt samt en vanlig gynundersökning. Hon hävdade bestämt att jag fått missfall så jag fick inte ens ett vul för att dubbelkolla det hela.Dom tog dock ett hcg prov så nu går jag och väntar på svar.Känner mig fortfarande väldigt gravid med ömma bröst, illamående, galet humör och väldigt molvärk varje dag och är själv inte alls övertygad om att jag fått ett missfall!Nån som upplevt nåt liknande?
    får vänta på hcg testet och se, men det verkar ju misstänkt! hoppas att det är ett litet pyre där i!
  • emmlo
    Trakka skrev 2008-09-18 12:52:20 följande:
    Det var nog att hon kände av bebisen som gjorde att hon till slut kollade upp det.
    okej!
  • emmlo

hur går det här för alla?
    ts: var du gravid?

för mig var det missfall!

• emmlo

miss nöjd skrev 2008-10-22 15:06:01 följande:

Förra gravidteten hade jag mens två gånger i början. Nu hade jag mens för 2 veckor sen och jag är då fortfarande gravid så visst kan man ha mens. Och jag kan tillägga att jag då har riklig mens- inte ngr små fina droppar här inte...
    oj! det är ovanligt tror jag!
  • emmlo

miss nöjd skrev 2008-10-22 15:18:56 följande:

Nä. kanske inte.... Jag vet inte :) Det är ju iaf otroligt att ngt kan hänga kvar där inne fast det utspelar sig stockholms blodbad där inne....
    haha ja det är ju det!

kanske är det så att du hade tvillinggraviditet? eller har dom sagt varför dom tror att du har blött? moderkakan eller?
Svar på tråden Hjälp! Har NÅGON haft mens en gång trots graviditet??????