vecka 41
Ngn mer som gått över tiden?? sj hade jag beräknad förlossning den 26/8
Ngn mer som gått över tiden?? sj hade jag beräknad förlossning den 26/8
Jodå visst finns det de, jag hade BF den 25/8. Igår så var jag med om ett litet äventyr, trodde jag fick mina första riktiga värkar igår. Så när jag kom till BM så var jag alldeles till mig. Så mitt blodtryck hade ökat + att jag hade visst lite äggvita eller vad det nu heter i urinet. Så jag fick åka till DS för att ta prover, hon trodde att jag kanske hade en havandeskapsförgiftning. Men efter alla prover så var mina värden helt ok. Så nu har jag fått en tid för igångsättning, på tisdag. Men jag hoppas verkligen att det startar tidigare.
Jag tycker att den där BF är lite hokus pokus, självklart behöver inte den stämma. Men jag personligen blir lite orolig när man går över tiden med så pass mkt.
Själv har jag tid på måndag..
Vet inte vad dom ska göra då.. antagligen kolla så bebis mår som h*n ska. Vill ju inte bli igångsatt :S lite små skräck för de.
Har haft högtblodtryck under hela graviditeten som högst 168/110.
Men när vi va in igår så va det RIKTIGT bra 120/68 så bra blodtryck har jag Aldrig haft förut :)
Men hade dock spår av äggvita, men det va helt ok sa BM.
Har haft äggvita lite till o från hela tiden.Hur man nu kan ha de, vet inte jag. :S Inget som har vart farligt iaf.
Har du några käningar nu då?
Själv har jag "bara" förvärkar, dock typ hela tiden.
Går mig verkligen på nerverna, det kan väl göra ont på RIKTIGT ngn gång då.. men inte då.. bara falsk alarm hela tiden.
Fick du själv va med och bestäma att bli igångsatt nu på tisdag?
Bf+6 idag...Har bara fått tid för hinnsvepning den 11 September.
Hoppas de kommer naturligt innan dess...Men visst trött är man, just nu har jag en massa förvärkar och sammandragningar så jag hoppas att det blir på G snart.
hinnesvepning?? vet att jag läst om det.. men nu står de still. Vad gör dom då?
hmm det där gjorde läkaren på mig i torsdags.. "tror jag" Han kollade om livmodertappen va mogen m.m och stimulerade ett tag med fingrarna.. Är detta hinnesvepning då? "Känner mig lite bort kommen"
Hej!
Jag är på Bf + 4 väntar våran första och har inga känningar alls
Inga förvärkar lr sammandragingar alls? Är det fel att säga lyckos dig? :S är sååå trött på min förvärkar så det fins inte.. Fast kanske ångrar mig då dom RIKTIGA värkarna börjar :S Börjar bli lite smått nojig inför förlossningen.. att den inte ska starta utav sig självt, och att dom måste sätta igång mig.. och att de ska sluta i snitt då :(
oki!! Nej han skulle gör en vanlig undersökning sa han.. och inte ifrågasatte jag det inte.. han sa att det börjar mogna och är ca 2 cm kvar och att han skulle stimulera en stund. Men jag var t förlossningen förra fredagen oxå. och då gjorde en annan läkare lika dant. Fast den dagen hade jag värkar HELA tiden. trodde de skulle sätta igång då. men det gjorde de ju inte. Nu i torsdags då han gjorde de kände jag ingenting efteråt :S
Första gången blöde jag.. men inte denna.