Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p
Gullet x : gå till affären där du köpte mönstret de kan hjälpa till att tyda det.
Gullet x : gå till affären där du köpte mönstret de kan hjälpa till att tyda det.
Tänkte också börja med tubsockorna i kväll när filten är klar =) Sen ligger besrivningen på den superfina "lundmyr" overallen o väntar, vet inte om jag vågar ge mig på den dock, någon som har gjort den?
lady lee: ja det är den overallen jag menar, tycker den är så himla fin! Blev beviljad HP igår så nu har ja ännu mer tid att sticka =) Bara en månad kvar på jobbet =)
Ja jag tyckte det var lite knöligt i början och innan jag fattade hur jag skulle förskjuta resåren men nu har jag kommit en bit och det går fint ser fint ut också så det blir nog bra. DEt är ju kul för att det går ganska fort att sticka sockor, inte så många maskor per varv =) Längtar redan hem!
Blir så avis på dig lady lee, vill också va hemma o sticka, o inte va på jobbet=(
Skulle tro att det menas att du ska sy ihop den med kaststygn.
som garderobshylla skiver, du lägger tråden framför maskan, in med stickan i maskan och ta om tråden på baksidan och så ut igen.
Mönstret till overallen är från Järbo, testa om denna länk funkar www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/files/filer/beskrivningar_pdf/5-03_low.pdf
Annars är det bara att gå in på www.jarbo.se och söka på baby så får du upp overallen.
Idag ska jag köpa gran till "lundmyr overallen", är det någon som har börjat sticka på den än? Vad använde ni för garn, fanns ju flera olika förslag på beskrivningen.
garn är det såklart jag ska köpa =)