• eilien

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

jag använder mönstret från Järbo, har du stickat den?

• eilien
    Lurpa skrev 2008-09-29 14:31:32 följande:
    Jag skulle köpa "Gästrike 2 tr" garn då det är va dom har valt. dom andra är bara alternativ till tex om du inte får tag i "Gästrike tr" eller om du hellre vill ha i en annan garnkvallite. lycka till med stickandet
    Tack, läste så slarvigt att jag inte såg det.
  • eilien
    Lurpa skrev 2008-09-29 14:26:25 följande:
    men gud så kånstigt hon håller virknålen, som en spade hehe.jag gör inte mina rutor exakt lika. jag gör med 2 luftmaskor mellan vanliga "stålpklungor" och 3 i hörnen. och på sista varvet (av 5 varv) har jag bara stolpar med en dubbelstolpe i hörnen istället för dom 3 luftmaskorna. blir riktigt snyggt. jag började om med en ny filt då jag såg rutor på sysidan som var gjorda på detta vis och tyckte då att min gammla mormorsfilt såg tråkig ut. har nu kommit halvvägs och har 3 v+1 dag till BF. så lite tight om tid.
    Letade efter bilden du nämnde men hittade ingen, har du kvar länken?
  • eilien
    Lurpa skrev 2008-09-29 17:46:56 följande:
    här är bilden på den filt jag inspererats av. tror iofs att hon gör fasta maskor på sista varvet. men otroligt fin är denwww.sysidan.se/albums/viewpic.htm&se...min är i 3 nyanser blått och svart i sista varvet. haha se där.. jag gör 4 varv/ruta.. :P gravidsnurrig ;)
    Jätte fint, jag brukar göra så fast utan stolpar på sista varvet, men det ska jag testa nu. Tack
  • eilien

ni som har stickat lundmyroverallen från järbo, fick ni till den halva flätan? jag får inte till det, tycker inte att det stämmer om jag gör enligt mösntret så blir det ingen fläta, den blir ju vart annat varv i början på flätmönstret och vart annat i slutet om ni förstår vad jag menar... funderar på att göra en hel fläta där med istället... hur har ni andra gjort??

• eilien

Tack det ärju det jag gör fel, tänkte inte på att det blir spegelvänt! Åhh vad dum man är ibland =) har övergett overallen en stund nu till förmån för en liten mössa. skönt att inte behöva tänka så mkt =)

• eilien

emindy
    Ja tycker att de kunde ha skrivit ngt om det på mönstret eller är det bara så att man är lite gravidkorkad? Inte så lätt att tänka på det tycker ja.
    Jag återkommer nog m fler frågor, tycker inte att jag fattar hur delarna ska hänga ihop men det kanske ger sig när allt är färdig stickat... =) Ikväll ska vi ha stickkväll hos mig, jag o ett par kompisar, mysigt! Men först ska ja till BM på kontroll, mysigt det me o få höra bebisen o bli lite ompysslad, älskar mig BM! =)

• eilien

Lurpa: ett par fina vantar o en mössa kanske? Tar ju inte så lång tid

• eilien

Kanske var tavegyl du fick mot klådan? Kan trösta dig med att tröttheten brukar gå över efter ett par dagar en vecka när kroppen vant sig vid medicinen.

• eilien

Nu har jag äntligen kommit igång med overallen! Yes jag har fattat hur man ska göra! Tack Emindy för hjälpen, hade gett upp utan din hjälp =)

Lurpa, vad avis ja blir på dig, har två månader kvar...

• eilien
    Lurpa skrev 2008-10-20 21:19:35 följande:
    hehe ja men du är snart bara några dagar innan BF du oxå. men jag kan lova sista månaden är inte kul.. man går bara å väänta å väntar... å nu känns det som den trivs alldeles för bra där inne.. känns som den aldrig vill komma ut.
    Ja det blir väl så på slutet antar ja, fast jag tror inte vår bebis trivs så jätte bra den ligger på tvären så den börjar få det trångt, magen står rakt ut på sidorna, huvuet i ena änden o rumpan på andra sidan, ser ganska kul ut =) För hoppningsvis vänder den sig av sig själv snart...
  • eilien

Skönt att höra att din vände sig i v 35, då finns det hopp för mig med är ju bara i v 32 än så länge.

Förstår att det är segt att gå över, hoppas den lill* kommer ut snart =)

• eilien

vad för sorts mössa vill du sticka?

• eilien

Lurpa o ni andra som gjort overallen, jag fattar inte hur det är menat att man ska avmaska för grenen, avmaska för grenen 2-1-1 m i början på varvet = framkanten. Avmskar jag 2 m första varvet o sen 1 varje varv eller vad? O framkanten vad menar de med det? Varifrån mätter ni arbetet, från först "uppviksmudden" eller där man har hela muddens bredd?

• eilien

Vet inte om ditt garn räcker men annars får du väl köpa ett nystan till i värsta fall. Har påbörjat dessa vantar men inte hunnit klart för det kom en liten bebis 6 veckor förtidigt =)
    Skulle rekomendera att göra dem på strumpstickor annars måste du ju sy ihop dem i sidorna bla. Inge svårt att göra flätor, läs bara mönstret så går det fint.

Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p