Inlägg från: v i r r a |Visa alla inlägg
  • v i r r a

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Men åå så glad jag blir att det ser ut som att det finns fler som hänger med ett slag i den här tråden!

Synd att vi alla inte bor i samma stad så vi kunde ordna en egen liten stickjunta så ni som känner att ni behöver hjälp hade kunnat få det

Epic: Och jag önskar att jag kunde virka... virkade bebisfiltar och mössor är bara för söta! Här är det min man som gett sig på filt-byggandet! Han har gett sig 17 på att inte vara sämre än jag utan också se till att sticka något. Han kunde inte sticka alls men är nu strax halvvägs till en finfin bebisfilt! Hur cool som helst dessutom. Den här är det han gett sig på, fast i andra knalliga färger så som cerise, turkos, svart etc. Han kan behöva lite hjälp med virkningen sen när delarna ska virkas ihop! www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=19&lang=se

• v i r r a

10 rutor sedan närdå???

Lurpa skrev 2008-09-08 21:36:12 följande:
    hehe blev inspererad av dig nu. började igår på en filt i mormors rutor. har gjort 10 rutor nu, hoppas på att hinna me 70 rutor totalt innan bebisen tittar ut.är det sådanna filtar du har gjort me?
  • v i r r a

Oooh vilken fiin dress! Den ser inte sådär "klumpig" ut som jag tycker att många andra babydräkter ser ut att vara. Den där koftan får bli mitt nästa projekt. Jag har en massa petroleumfärgat Alpaca-garn kvar sedan den tröja till mig själv jag stickar nu!

dazazz skrev 2008-09-09 16:55:35 följande:
    o, vad rolig tråd :) den här stickar jag:www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php... är nästan färdig nu, har halva ena framstycket kvar ungefär...jag har förresten funderat lite på vilka material man ska använda till små bebisar? har för mig att jag har hört att akryl är bra? spontant känns det heeeelt fel att ha akryl till små babykroppar, men ligger det något i det?
  • v i r r a

Jätte! Jag undrar om det där inte är en kofta som jag sett i en blogg för ett tag sedan och som jag sen letade och letade och letade mönster till utan att hitta något! Ska se om det kan stämma...

En mössa är jag ute efter att göra också. Helst vill jag göra en "hätta" eller hjälmmössa av något slag... Något med öron/kind-lappar iaf.

dazazz skrev 2008-09-09 21:02:08 följande:
    ke chara skrev 2008-09-09 17:05:24 följande:
    ja, visst är den SÖT! jag tänkte leta upp ett mönster på en mössa i samma garn, får lite över efter koftan...
  • v i r r a

Stickade du i slöjden? Jag stickade en halv vante i slöjden i 6an... sedan dess inget förrän nu! Jag bara bestämde mig för att begripa mig på ett mönster som såg lätt ut och sen stickade jag på! Det blev en del svordomar och omgångar av att repa upp stickningen men nu ligger en åkpåse i bebi-lådan... inte jättesnygg kanse men det gick

Om du vill kan du få tips om ett enkelt mönster här! Typ på en filt med bara rätstickning eller så Eller så gör du som min kompis som travade in i en garnaffär och bad om hjälp! Testa!

Glowing Love skrev 2008-09-09 21:08:25 följande:

Åh vad jag blir avundsjuk... vill oxå sticka o virka till min bebis... men jag kan inte.
  • v i r r a

Alla ni som stickar eller virkar, kan ni inte lägga in bilder på era alster?? Antingen här eller i era gallerier? Jag är jättenyfiken och vill bli inspirerad!

Själv behöver jag få tag i "hyskor" av typ lusekoftsmodell tänker jag mig. Någon som vet vart sådant går att hitta på nätet? Ingen butik i min stad har sånt :-/

• v i r r a

Jag tror jag hittademössan! Söt! Kan du inte bara sticka i enfärgat då och låta bli prickarna? Annars tror jag att jag sett en enfärgad mössa med öron... fast den var i något väldigt luddigt garn men frågar du i en garnaffär vilket garn du kan använda i stället så brukar man få tips på annat garn som kan stickas efter samma mönster.

Ska se om jag hittar den mössa jag snackar om... återkommer!

Lurpa skrev 2008-09-13 23:58:21 följande:
    jaha ja.. dom har vist gjort om sidan :(aja om ni söker på baby i rutan det står "sök beskrivningar" så kommer det lite mönster till bebiskläder.
  • v i r r a

Å jösses sån fart det var här inne då! Jätteroligt!

Själv har jag kört fast på en ärm till en tröja till mig själv... den var visserligen inte svårstickad och jag har gjort den helt enl mönstret men den ser fördjävlig ut! Alltså bara väldigt ful design *grr* Sitter i valet och kvalet om jag ska repa upp alltihop och sticka om den helt men fasiken så irriterande. Jag gissar att det är sånt här som rutinerade stickare inte råkar ut för, jag gissar att man "ser" sånt här i mönstret och inte när allt är färdigstickat

• v i r r a

Sänger som flera andra här: Ruskigt fint virkat Pucken!

Jag är snaaart klar med min polotröja till mig själv *pust* Har en halv ärm kvar och sedan ska allt sys samman. Det blev nog ett lite väl stort projekt för mig som nybörjare att sticka en hel tröja till mig själv... särskilt då jag inte har ett ordentligt mönster Jag har utgått från ett drops-mönster som inte alls är en polo och så har jag stickat själva kragen efter en tröja jag har hemma + modifierat en del annat också... Den ser ut att bli helt OK men fasiken så lång tid det har tagit! Man måste ju tänka så mycket om man kör på frihand lite

Nu är frågan vad jag ska ge mig på för nytt projekt. En liten bebismössa och ett par vantar tror jag det får bli...

Over and out.

Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p