Inlägg från: Jumsan83 |Visa alla inlägg
  • Jumsan83

Hur känner man igen en övergiven katt?

CTMT skrev 2008-09-06 20:16:02 följande:
    Jag tycker att du gör helt rätt i att värna om katten och ge den mat! Hittar du varken någon id-märkning eller tatuering i örat eller halsband så har ägaren minsann ingen som helst rätt att bli irriterad! Ägaren får isåfall skylla sig själv som är så pass ansvarslös som inte på något vis märker sin älskade utekatt...Jag tycker du kan ta en bild på katten och skriv en liten text om den (kön, kännetecken, trolig ålder, hur många dagar du sett den osv) Sätt upp lapparna i närbutiker, kiosker, trappuppgångar, tvättstugor ( om finns ) etc etc.Under tiden så är det jättesnällt av dig att mata katten och ge den vatten och se till så att den har det så bra som möjligt (om du inte kan ta in den till dig förstås?)Du kan även lägga ut en annons på www.kks.nu (mail: alla@kks.nu">alla@kks.nu ) de hjälper dig att lägga ut en annons under "Upphittade katter".Hade jag varit ägare så hade jag varit djupt tacksam över att du matade och tog hand om min katt... Saknar man sin katt så letar man efter den, på alla djurhemsidor som finns och man kollar även efter lappar överallt
    Håller med dig..
Svar på tråden Hur känner man igen en övergiven katt?