• Dame72

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Till alla som äter LCHF (LowCarbHighFat)

Skriv ner din matdag.
    Be om synpunkter.
    Få inspiration av vad andra äter.
    För frågor hänvisar jag till huvudtråden
    och våra recpet lämnar vi som vanligt i recepttråden.

Huvudtråd: LCHF tråden 3
    Recepttråd: LCHF - den ultimata recepttråden!
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)
  • Dame72

Brunch (kl 13 efter att ha tränat, enbart vatten före det). Äggröra med 5 ägg, grädde och mozarella ost.
    Kaffe med grädde (försker men gillar inte, fick byta till kaffe med röd mjölk)
    1 hg färskost under dagen.
    Taccopaj (köttfärs, philadelfia, majonäs, CF) Coleslaw och lite vanlig sallad.

• Dame72

Pliiis läs TS!
    Här skriver vi enbart om vad vi ätit under dagen och ber om synpunkter på det specifikt. Andra frågor (som jag ser det pratas om här ovan) ta det i huvudtråden.
    Det blir såååå rörigt annars!

• Dame72

Frukost: Äggröra, 3 ägg och ngra små bacconskivor. Kaffe med mjölk.

Lunch: LCHF pannkakor 3 st tror jag med grädde och bär.

Middag: Köttfärs med gorgonzola och lite keso. Gräddstuvade kantareller.

Lite färskost till fika, kaffe m mjölk. Några liter vatten.

Motion: 1 timmes kantarellplockning och 40 min rask promenad.

Godnatt!

• Dame72

Igår åt jag:
    Äggröra med grädde
    Alldeles för mkt kaffe under dagen
    Rester från dagen före, lite kött och svamp
    Till kvällen en hamburgare med ett ägg och coleslaw

• Dame72
    Dante skrev 2008-09-09 13:41:45 följande:
    Har just börjat experimentera och jag gillar ju frukt tyvärr:Frukost: Naturell yoghurt med en bananMellis: Kaffe med mjölkLunch: Omelett med ostMellis: NektarinMiddag: Fläskfilé med gröna bönor20% Kolhydrater 32% Proteiner 48% FettImorgon ersätts bananen av hallon och blir till en smoothie på morgonkvisten. Kommer troligtvis att hålla mig till omelettlunch större delen av veckan.Eftersom jag är nybörjare tar jag tacksamt emot kommentarer och synpunkter!
    Spontant alldeles för lite fett! Och som du själv skriver för mkt frukt.
    Välj ex turkisk yoghurt om du gör smoothie.
    Stek omeletten i mkt smör.
    Fläskfilen bör du ha nån sås till, ex creme fraiche eller grädde med nån krydda i kanske.
  • Dame72
    Dante skrev 2008-09-09 14:41:58 följande:
    Tack för kommentarer, misstänker att det blir en sås på CF och Kvibille ädelost (en klassiker därhemma) Glömde förresten avokadon som smet ner till lunch, men den var hursomhelst inräknat i uträkningen.Turkisk yogurt ska inhandlas. Det är väl en OK dessert som alternativ till vispad grädde? Med lite hallon till då förstås... Några andra tips på dessert med yoghurten? Ringlad honung?
    Absolut inte honung!
  • Dame72

Ja idag har jag ätit
    Äggröra m grädde och mozarella, 4 ägg.
    Kaffe m mjölk
    Några ostskivor m bregott
    Kebabkött med gratängost, aioli och lite grönsallad.

Sen kunde jag inte låta bli att smaka på dom gräddstuvade kantarellerna heller. Ska ha dom i morgon tänkte jag.

• Dame72
    Dante skrev 2008-09-10 10:17:14 följande:
    Godmorgon!Frukost: Smoothie på naturell yoghurt + frysta hallon3 kokta äggNästan en burk makrill (blev så sjukt mätt)6% Kolhydrater, 27% Proteiner, 67% FettSmoothien blev rätt sur, nått tips för att få lite sötma utan kolhydrater?
    Turkisk yoghurt. Den är supergod. Inte söt men bättre än dom tunnare naturella, tycker jag.
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-10 10:30:53 följande:
    igårFrukost: kaffe med röd mjölkLunch: äggröra på 4 små ägg och 50 g ostMellis: mackrill i tomatsås 75 g några nötter Middag: nötfärs med grädde och creme fraiche, broccoliLite lite jag vet. Blev superhungrig på kvällen och åt några kex :S BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Brago bokstavskex. Iaf liite "nyttigare"
    Ser rött när du skriver sådär: Inte ett dugg nyttiga. Inbilla dig inte ens det
    Det blev ett snedsteg, acceptera och gör det bättre idag! Kämpa på!
Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)