• TheDyingBride

Zelda - a link to the past, HJÄÄÄÄLP!!

Har inte spelat Zelda på tio år eller så, men fick låna ett spel av en vän och är fast.
    MEN, jag minns ju ingenting!!
    Hur gör jag för att ta mig upp till tornet och hämta "moon pearl"?

Är på ett ställe där det är en sån här fyrkant (vad sjutton det nu heter *hjärnsläpp*) som transformerar mig till kanin i någon annan värld, och jag kommer inte därifrån.

HUR gör jag för att hämta moon pearl!!??

• Svar på tråden Zelda - a link to the past, HJÄÄÄÄLP!!
  • TheDyingBride
    Luddvar skrev 2008-09-10 21:17:15 följande:
    Min son säger nu att hak-grejen finns i vattentemplet i mörka världen. *hela familjen engagerad* Man går dit, transformerar sig in i ljusa världen, går in , drar i spaken och fyller på vatten, går tillbaka till mörka och går in.
    Ååååh, fast jag tar mig hur jag än gör inte från berget i mörka världen, jag kommer inte därifrån! Det enda jag hittar där är en grotta jag inte kan gå vidare i för jag måste ha manteln och för att ha manteln måste jag komma bort från berget. Gaaah, det här är inte bra för nerverna.

Största problemet nu är hur jag ska komma bort från berget när jag är i mörka världen..
    Jag måste ha gjort något galet på vägen.

Nu hittade jag en till sak dessutom, började om med en annan gubbe och i första slottet, där man hämtar Zelda, när man går in bakom tronen, så finns det två ställen med sprickor på väggen, alltså borde man kunna spränga, fast man har ju inga bomber då i början och sen nu när jag har bomber kan jag inte komma in bakom tronen, ska man kunna det på något sätt?

Hälsa sonen att jag bugar och bockar och tackar för hjälp.
    Skulle nog få allvarligt nervsammanbrott om det inte vore för dig och din familj.
  • Luddvar

Man kan hitta bomber ibland när man hugger gräs he he. Men jag kommer inte ihåg vart. Bakom de sprickorna finns det skattkistor med pengar om jag inte minns fel.

Åh, min man är så elak. Han ser paralympics -OS på TV och vägrar låta oss sätta på spelet för att kolla en grej. Men sonen har tänkt lite och säger att det borde finnas en platå där du kan hoppa ner och komma till en annan grotta, inte den med taggarna...Och den grottan ska leda neråt så att du kan komma ut... Jaja, jag får avvakta och se om jag kan kolla det sen.

• TheDyingBride
    Luddvar skrev 2008-09-10 21:55:35 följande:
    Man kan hitta bomber ibland när man hugger gräs he he. Men jag kommer inte ihåg vart. Bakom de sprickorna finns det skattkistor med pengar om jag inte minns fel.Åh, min man är så elak. Han ser paralympics -OS på TV och vägrar låta oss sätta på spelet för att kolla en grej. Men sonen har tänkt lite och säger att det borde finnas en platå där du kan hoppa ner och komma till en annan grotta, inte den med taggarna...Och den grottan ska leda neråt så att du kan komma ut... Jaja, jag får avvakta och se om jag kan kolla det sen.
    Du anar inte hur tacksam jag är för er hjälp.

För att komma till grottan med taggarna så hoppar jag ner på en platå, och det är den enda jag hittat..
  • Luddvar
    TheDyingBride skrev 2008-09-11 11:37:33 följande:
    Du anar inte hur tacksam jag är för er hjälp. För att komma till grottan med taggarna så hoppar jag ner på en platå, och det är den enda jag hittat..
    Kan du inte hoppa ner mer sen då? Är det säkert? Du kanske inte ska hoppa ner på den platån? Jag har inte hunnit kolla på vårt spel än.. Ska sno åt mig TV:n nu.
  • Luddvar

Okej, nu fattar jag.
    Du har inte handsken som du kan lyfta sten med eller? Annars tar du ju bara spegeln, transformerar dig till ljusa världen och letar upp en plats där du kommer in i svarta världen igen.

• TheDyingBride
    Luddvar skrev 2008-09-11 16:31:15 följande:
    Okej, nu fattar jag. Du har inte handsken som du kan lyfta sten med eller? Annars tar du ju bara spegeln, transformerar dig till ljusa världen och letar upp en plats där du kommer in i svarta världen igen.
    Jo, jag har den första handsken. Har för mig man kan få en till som man kan lyfta de mörkare stenarna med också?

Men om jag är i mörka världen och transporterar mig till den ljusa så kan jag bara komma in i den mörka världen på stället på berget eller på samma ställe som jag transformerade tillbaka mig själv på..
    Alltså, jag kan inte använda enbart spegeln för att ta mig in i mörka världen från annan plats.
  • Luddvar
    TheDyingBride skrev 2008-09-11 18:45:01 följande:
    Jo, jag har den första handsken. Har för mig man kan få en till som man kan lyfta de mörkare stenarna med också?Men om jag är i mörka världen och transporterar mig till den ljusa så kan jag bara komma in i den mörka världen på stället på berget eller på samma ställe som jag transformerade tillbaka mig själv på.. Alltså, jag kan inte använda enbart spegeln för att ta mig in i mörka världen från annan plats.
    Jo, det finns en "portal. Om du är i ljusa välden så ska du ta dig till borggården in till slottet där Zelda befann sig. Ingången till borggården är en sån portal och då hamnar du i svarta världen igen.
  • TheDyingBride
    Luddvar skrev 2008-09-11 19:53:31 följande:
    Jo, det finns en "portal. Om du är i ljusa välden så ska du ta dig till borggården in till slottet där Zelda befann sig. Ingången till borggården är en sån portal och då hamnar du i svarta världen igen.
    Så det ska räcka med att gå igenom den ingången alltså?
    Aha, ska genast testa!
  • TheDyingBride
    Luddvar skrev 2008-09-11 19:53:31 följande:
    Ska jag bara gå igenom ingången till gården? För det funkar inte.
    Inte att gå in i borgen där heller.. Ska jag göra på något speciellt sätt?

Lovar att det är något fel på spelet jag och att det är därför jag aldrig kommer vidare.
  • TheDyingBride

...eller så är det bara jag som är trög..

Svar på tråden Zelda - a link to the past, HJÄÄÄÄLP!!