• TheDyingBride

Zelda - a link to the past, HJÄÄÄÄLP!!

Har inte spelat Zelda på tio år eller så, men fick låna ett spel av en vän och är fast.
    MEN, jag minns ju ingenting!!
    Hur gör jag för att ta mig upp till tornet och hämta "moon pearl"?

Är på ett ställe där det är en sån här fyrkant (vad sjutton det nu heter *hjärnsläpp*) som transformerar mig till kanin i någon annan värld, och jag kommer inte därifrån.

HUR gör jag för att hämta moon pearl!!??

• Svar på tråden Zelda - a link to the past, HJÄÄÄÄLP!!
  • TheDyingBride
    Luddvar skrev 2008-09-11 22:05:50 följande:
    Hammaren är i första templet i mörka världen. Men dit kommer du ju inte då...hm.. Låter som om du får börja om? fast det ska du ju inte behöva... Ska tänka vidare.
    Har börjat om på ett nytt, för att se om jag missat något, men har kvar det gamla och går in och försöker igen ibland.
    Så segt att börja om när man inte ens kan springa fort.
  • Luddvar

Det är väl ett slott uppe på berget (ljusa världen) som du måste klara av också. har du gjort det? Hittade du skatten i slottet där moonpearl fanns?

• TheDyingBride
    Luddvar skrev 2008-09-11 22:14:20 följande:
    Det är väl ett slott uppe på berget (ljusa världen) som du måste klara av också. har du gjort det? Hittade du skatten i slottet där moonpearl fanns?
    Vilken skatt?

Har tagit de där tre medaljongerna och svärdet..

Har klarat av slottet på berget alltså, men hittade bara den sista medaljongen (eller vad det nu var) och moon pearl där.
    Har för mig det fanns sprickor i väggen någonstans där fast jag sprängde typ fem ggr på varje ställe men det öppnades inget ändå..
  • Luddvar
    TheDyingBride skrev 2008-09-11 22:16:09 följande:
    Vilken skatt?Har tagit de där tre medaljongerna och svärdet..Har klarat av slottet på berget alltså, men hittade bara den sista medaljongen (eller vad det nu var) och moon pearl där.Har för mig det fanns sprickor i väggen någonstans där fast jag sprängde typ fem ggr på varje ställe men det öppnades inget ändå..
    Hm... Jag kanske yrar. Klockan är ju ganska mycket. Har du klarat av alla palatsen i den ljusa välrden? Annars får du nog inrikta dig på det först för att hitta alla grejerna i kistorna. Nu måste jag sova men jag kikar in i morgon igen ha ha.
  • TheDyingBride
    Luddvar skrev 2008-09-11 22:23:11 följande:
    Hm... Jag kanske yrar. Klockan är ju ganska mycket. Har du klarat av alla palatsen i den ljusa välrden? Annars får du nog inrikta dig på det först för att hitta alla grejerna i kistorna. Nu måste jag sova men jag kikar in i morgon igen ha ha.
    Tror jag tagit allt, har klarat alla slott jag hittat iaf.

Borde också lägga mig men nu har jag fortsatt lite på den jag började från början med och är fast, mwhaha.
  • TheDyingBride

Hm. Det är en vit döskalle som blinkar i borgen där jag hämtade Zelda i början i ljusa världen, kan det vara så att jag måste klara den innan jag kan fortsätta i mörka?

Grejen är bara att det är typ el eller något i vägen för dörren så jag kommer inte in, någon som vet hur jag tar mig igenom porten?

• arianne03

googlade lite...var nånstans är du? Har du besegrat Moldorm?

Open the chest and take the Moon Pearl.
    1. Moon Pearl
    a. This will keep you from
    changing into the rabbit form
    when you enter the dark
    world.
    xxxi. Now, go down and walk across the star tiles
    to move the pits so you won't fall in.
    xxxii. When you get to the large middle area of the
    room again, go left and up to the stairs and
    get to the fifth floor.

xxxiv. Go up the stairs and prepare for the boss.
    1. Boss
    a. Moldorm

• TheDyingBride
    arianne03 skrev 2008-09-14 17:06:36 följande:
    googlade lite...var nånstans är du? Har du besegrat Moldorm?Open the chest and take the Moon Pearl.1. Moon Pearla. This will keep you fromchanging into the rabbit formwhen you enter the darkworld.xxxi. Now, go down and walk across the star tilesto move the pits so you won't fall in.xxxii. When you get to the large middle area of theroom again, go left and up to the stairs andget to the fifth floor.xxxiv. Go up the stairs and prepare for the boss.1. Bossa. Moldorm
    Moldorm, är det ormen i slottet där moon pearl är alltså?
    Den har jag besegrat i så fall, och fått medaljen eller vad det var och hämtat svärdet i skogen. Sen är jag körd, hittar inget mera.
  • TheDyingBride

Har också försökt googla men hittar bara JÄTTEstora textstycken på engelska och då pallar jag inte att hitta det jag behöver, blir helt stressad.

• arianne03

b. Sanctuary III
    i. You get a telepathic call from Zelda.
    ii. The guards have found her and have taken
    her away to the castle.

Har du sett detta? Här är fortsättningen

b. Death Mountain II
    i. You can get Ether from the Alter west of the
    Mountain Tower.
    ii. Just use the book to summon Ether
    1. Ether
    a. A Elemental spell that will
    freeze enemies to death.
    XI. Quest to Save Zelda II
    a. Hyrule Palace II

i. To get to Agahnim and save Zelda you must
    reach them first. You goal is to get to the
    room where you saw the girls disappear in
    the introduction.
    ii. Go into the Palace and head to the top
    floors. Go on the outside edges to reach.
    Once you are on the edges of the building go
    to the back part where you see a electric
    field.
    iii. Hit it with your sword and prepare for the
    fight.

• TheDyingBride
    Svar på #70

Gulle dig.

Det skulle ta mig hur lång tid som helst att hitta de stycken jag behöver.
    Fast jag har ingen aning om vilka ställen som heter vad för jag har ingen karta med namn..

Men om jag fattar det rätt så borde det alltså gå att slå med svärdet på det elektriska fältet?
    Ska genast testa.

Tack!

• TheDyingBride

Ah men shit, var det inte svårare än så.

Här har jag snurrat i flera dagar och inte kommit någonstans utan att ens testa en sån simpel grej.

Tack tack tack!!

Återkommer väl nästa gång jag fastnar.

• TheDyingBride
    arianne03 skrev 2008-09-14 17:46:40 följande:
    Varsågod! Jag har inte ens spelat spelet, jag är bara bra på att googla
    Jag brukar också vara rätt bra på att googla, det är bara det där med långa stycken utan mellanrum på främmande språk som inte är min grej. Har svårt att läsa såna stycken på svenska.
  • arianne03

mm...det är min superpower...att skumma/läsa snabbt
    Fast jag sökte på "moon pearl" på sidan, då gick det snabbt att hitta rätt. som tips för nästa gång!

Svar på tråden Zelda - a link to the past, HJÄÄÄÄLP!!