• lena ekman

Turkisk Yoghurt!

Har förstått att många fastnat för den Turkiska Yoghurten i hink. Jag har gjort det iaf. Här kommer ett recepttips och jag hoppas ni andra kan bidra med fler.

Potatis sallad!

Kokt, skivad kall potatis
    Gurka i små bitar (jag skalar först)
    salt
    peppar
    vtlökspulver eller pressad vitlök
    Yoghurt så det blir bra konsitens på det hela.

Fräscht och gott!!!!

• Svar på tråden Turkisk Yoghurt!
  • Nyckelpigan80

jojjsa: på förpackningen står det: "utmärkt till matlagning"... inte vet jag hur man ska tolka det... Står ingenting om kokbar eller ej... Prova!

• Vilddjuren

Libragirl: Vanliga mat affärer i kyldisken Typ konsum hemköp alla vanliga affärer vet ju inte om den finns i Findland men fråga helt klart värt att inhandla!

• Betty2

Jojjsa: Enligt "produktbladet" är den kokbar!
    Den här youghurten måste vara årets grej - alla pratar om den överallt (jobbet osv), det kanske är dags att jag oxå testar den snart.

• tripplisen

jag äääääääääälskar den!!!!!

hehe o sen är den mkt bättre än kylbalsam när man bränt sej av solen *ASG* låter skit ksumt.. men moster som är mkt utomland säger att dom använder yoghurt på detta sett i vissa länder... o de funkar!!

• ökens blomma

kokbar betyder att man kan laga varma rätter med yogurten, tex köttgryta gjord med yoghurt eller pasta i yoghurt. Har flera recept om nån är intresserad.

• Kusin Vitamin

Libragirl- jag tror den finns i Finland med eftersom det står "Turkilainen yoghurtii" (med reservation för stavningen ) på hinken. Det borde ju innebära att den också är avsedd för finska marknaden. Kolla på Prisma eller nått annat stort matvaruhus!

• AnnaGBG

Jag använder den i matlagningen så den är ju kokbar. Fast det allra godaste är att äta den med Oboypulver eller med rårörda lingon ( eller både och ) Mmmmmmmmm!!!!!

• AnnaGBG

Lindahls är dessutom den allra godaste av dem som jag har testat!

• ökens blomma

Göra eget Turkisk yoghurt receptet finns på min dagbok

varsågoda

Svar på tråden Turkisk Yoghurt!