• förväntan68

Vi som gör ÄD i Europa del 3

Jag fortsätter tråden efter Raspberry,

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-08 14:50
    Denna tråd är för oss som har/haft svårt att få barn och valt att göra en äggdonation utomlands. Det är en "gammal" tråd som fortsätter

• Svar på tråden Vi som gör ÄD i Europa del 3
  • förväntan68

LISTAN

På G:
    Sanca: 1a ÄD AVA Riga prel 10 okt

Nuet: 5e ÄD i aug/sept.

Längtansmamman 42 år: ÄD i Riga, ca 20 aug

fille 43år: 2 ÄD AVA-Peter,FET den 8 sept.(1 ÄD-försöket ej gjord pga förkylning) tidigare 3 IVF+2 FET i Danmark

Raspberry81: 2 ÄD Riga Torsdag 11/9

makima 44år: 1 ÄD i september, IVI-kliniken Madrid, tidigare IVF i Danmark.

Solis65: 43: Tidigare 3 IVF + 2 FET, 2:a ÄD v46 Tjeckien

Tigermom 31år: tidigare 5 IVF utan resultat, första ÄD försök i Finland, ET 18-20 sep.

Förväntan68: 1 äd juli 08, 2:a ÄD (fryset) sept/okt

ZXZX 45 år: tidigare ÄD 1 ET mars -08, 1 FET april -08, nästa försök ET prel 9 okt. AVA-Tammerfors

Väntar:
    Pigan74 33 år: tidigare 5 IVF, utan resultat, ÄD i nov.

Grynet 43 år: 1:a ÄD i Juli 08, 2:a jan/feb-08

Vitsippa65 43 år: tidigare 9 inseminationer, 4 IVF, varierande resultat... första ÄD i höst (Spanien)

Liselotte B: ÄD i Riga i höst

Ruvare:
    Solstickan41: 1:ÄD (2st 4-celliga) Testdatum 18/9

Gravida:
    Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08

Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008

Dimmoriskyn 40 år: ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket

töjet 43 år: ET 23/4, första ÄD-försöket

Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april

• solstickan41

Bra förväntan att du tog iniativet till en ny och lyckobringande tråd för oss

Vi får försöka fylla listorna med många fina plus som håller i sig..

Själv är jag försiktigt positiv till att det kanske går vägen denna gång eftersom det är någons unga fräscha ägg som använts.. men det får framtiden utvisa. Jag ruvar på..ska till jobbet imorn igen, orkar inte gå hemma längre o viiila.. sköterskan tyckte jag skulle stanna hemma i 2 veckor. Det går inte. Jag får myror i brallan.. men jag lovar att inte stressa ..

• förväntan68
    Svar på #2
    Solstickan. Jag håller tummarna för dig, det verkar som du mår bra. När jag ruvade och det inte gick vägen började jag må dåligt och fick som mensvärk, ont och så där, var också jättetrött.
  • solstickan41

Att äta all denna medicin gör en ju inte precis i piggaste laget. Har lite känningar i magen och i äggstockarna ibland men det går över efter en stund om jag tar det lugnt. Kan även bli snurrig ibland efter att jag tagit tabletterna. Jag står gärna ut med lite vad som bara jag blir gravid.. Blir jag inte det så har jag några i frysen som jag får kämpa vidare med.

• förväntan68
    Svar på #4
    Jag kände mig aldrig gravid, inte alls och sedan på dag 6-7 blev jag nästan sjuk, jag låg i sängen ganska orkeslös och mådde dåligt sedan började jag blöda mer och mer. Det gick inte att missa. Efter ytterligare en dagen ökade jag dosen med mediciner åtskilligt och slutade blöda. Jag tror mina pyren aldrig fick fäste. Men jag har 10 st ägg i frysen. Då för tillfället kände jag att nått var fel och jag blev så dålig att jag sa till min man att hellre avbryta detta än att ruttna upp inifrån. Det kändes så. Så bestämde vi att vi fortsätter prova, sedan gjorde vi hcg prov som inte hade utslag alls. Då slutade jag med medicinerna och då var det ganska skönt eftersom det blev fel.
    Skriver min upplevelse hur det blev när det inte blev nått. Jag tror du är gravid, jag hoppas det och håller tummarna för dig.
  • Bette

Hej allihop

Det som jag undrar över är hur lång tid det tar mellan första besöket och då de kan göra ET? Hur mycket kostar medicinerna och vilka mediciner (hormoner) är det som man får? Får alla trombyl också eller är det bara i särskilda fall?

Jag och min man skall till Riga den 18 september på första besöket?

Hälsn

Bette

• solstickan41

Usch Förväntan, ingen trevlig upplevelse. Har inte hört att någon reagerat så tidigt med att börjat blöda plus ditt försämrade allmäntillsånd. Har du frågat läkarna om de vet vad som kan ha hänt? Kan du ha reagerat extra på någon medicin? Skönt att du har ett fint antal i frysen. Samtidigt är det ju inte billigt att göra nya FET-försök.. Har du läst om medicinernas biverkningar? kan vara svårt att få tag på med tanke på om man tar utländska mediciner.

• solstickan41

Bette: Jag har inte varit på AVA i Riga utan EGV.
    Min väninna fick Trombyl också precis som jag och hon gick där. Vet inte om alla får det. Vi har medicinerats lika hon och jag även om vi går på olika kliniker.

Hur lång tid det tar från första besöket och ET beror på tillgången av donatorer. Det är säkert någon som har aktuella siffror

Du ska ju snart dit.. va kul. Skönt att ta sig dit en första gång och bekanta sig med allt innan ET resan då man behöver vara lugn och förberedd..

• förväntan68
    Svar på #7
    Solstickan
    Jag ville inte skrämmas utan bara berätta hur det kan bli då det inte blir. I alla fall för mig. Men efter jag slutat med medicinerna och blödningen kom igång blev jag snabbt bra igen supersnabbt och nu mår jag faktiskt bättre än innan. Det var precis som kroppen fick en genomkörare av alla mediciner. Vi ska snart göra ett till försök och nu känns det betydligt positivare.
    Kram på dig
  • Bette

Solstickan41: Tack för svaret. Jo det ska bli skönt att komma dit en första gång och bekanta sig med miljön och så vidare. Man måste ju ha fått svar på alla sina frågor och så vid besök nummer två. Men jag hoppas att besök nummer två kommer att bli så fort som möjligt.

Jag hoppas verkligen att du får ett positivt graviditetstest. Försök ta det lugnt på jobbet, om du har någon hemma som kan skämma bort dig så ta tillvara på det.

Vet du hur graviditetsstatistiken ser ut?

Hälsn

Bette

Svar på tråden Vi som gör ÄD i Europa del 3