• Anonym (vet)

30 000 i månaden för familjehemsplacering???

En av mina bästa vänner är familjehem, först hade/har dom två pojkar placerade, 12 & 15 år, dom får ca 9500 kr efter skatt per barn, dessa barn jobbar i stallet och tar hand om hela deras hushåll... medan hon (fostermamman) sitter och snackar i telefonen, och umgås med vänner..

Jag har under en längre tid sett att hon/familjen handlar massor på avbetalningar.. tv-apparater, datorer, hästar, bilar, resor.... allt, vi pratar om många och dyra saker på väldigt kort tid..

Nu för ett tag sen så märktes det att dom inte hade å mycket pengar över varje månad, förmodligen för att allt kostar ju även om man tar det på avbetalning.. så dom ringde sos och vips så fick dom två nya barn... så sammanlagt så har dom 4 st... räkna själva vad det blir i mån...

• Anonym (vet)
    Anonym skrev 2008-09-09 12:47:17 följande:
    Anonym (vet) skrev 2008-09-09 05:10:13 följande:Lite OT, kanske, men hur sjutton kan du vara "bästa vän" med en så moraliskt korrupt människa? Ställer du inga krav alls på dem du umgås med?
    Våran vänskap är slut efter att jag såg detta och lite andra grejor i närbild, men vi är barndomsvänner sen bäbistid!! därför kallade jag henne bästa vän!

Så man kanske inte gör slut med en nära vän över en natt!!

Iaf inte jag, för jag är inte perfekt!!
  • Anonym (vet)

Anonym (vet) skrev 2008-09-09 14:39:36 följande:

Våran vänskap är slut efter att jag såg detta och lite andra grejor i närbild, men vi är barndomsvänner sen bäbistid!! därför kallade jag henne bästa vän!Så man kanske inte gör slut med en nära vän över en natt!!Iaf inte jag, för jag är inte perfekt!!
    kan även tillägga att jag har inte vetat sanningen förren jag bodde där tillfälligt, pga renovering! då upptäckte jag hur det eg var!! skrämmande, då kunde jag inte annat än "göra slut"

Hon vet än idag inte varför jag bad henne dra åt helvete senast vi sågs!
  • Anonym (vet)

Några 30 000 får man inte från kommunen, men har man en placering från ett företag så är ersättningen mycket högre än kommunens.

25-30 000 är vanligt för en placering.

Svar på tråden 30 000 i månaden för familjehemsplacering???