Alby i Sthlm. Okej att bo där?
Jag har blivit erbjuden att hyra en lägenhet i Alby i Sthlm i ett par månader.
Då det är svårt att hitta nånstans att bo blev jag väldigt glad.
Men är det ett bra ställe att bo på?
Vad finns det där?
Jag har blivit erbjuden att hyra en lägenhet i Alby i Sthlm i ett par månader.
Då det är svårt att hitta nånstans att bo blev jag väldigt glad.
Men är det ett bra ställe att bo på?
Vad finns det där?
Alby tycker jag är som vilket förort som helst i Sthlm, I själva alby finns det inte så mycket,diverse affärer restauranger, livs m.m.
De har bla botkyrkas enda utomhustorg (om nu det kan vara något ) där det säljs diverse grönsaker och frukt.
Somm ställe att bo på är det helt ok (jag själv gillar mångfallden av olika etniciteter som finns där), har en del vänner osm bor i alby och de trivs jättebra. Men kan tillägga att jag inte bott där själv (jag bor på andra sifan av stan)
Jättebra om man gillar den berikande kulturblandningen som äger rum där.
Min bästa kompis lillebror bor i Alby sen ett år tillbaka, han har haft inbrott i sin bil 5 gånger(nu har han sålt den), blivit rånad 3 gånger, sen har hans flickvän blivit rån någon gång också.
Plus att deras 6åriga son har blivit knivhotade utanför deras hus och fått sin cykel sönderslagen.
Alby är trevligt...
vet inte. jag hängde där som tonåring.
men det var runt centrumet. och det fanns ett stäle som hette afroclub eller nåt sånt där massa skummisar hängde.
detvar villt vid t-banan nattetid.
men andra delar av alby vet jag är bra.
men 10 years ago...
www.transport.se/home/trp2/tidn/home.nsf/pages/D7BF9307025D3920C1256F3C003FD5F1 från 2004.
jag skulle dock våga bo där.
men inte vara ute och gå själv på natten, som man gjorde förr.
här är dock en positivare artikel
www.botkyrka.se/alby/detharhittarduialby/handelochforetagande/6175.html
De jag känner som bor i de krokarna vill flytta därifrån.
Okej.. Inte mycket positivt alltså.:)
Men 2 månader lär man väl överleva där? Jag har ju inte direkt tänkt ränna ute om nätterna..
Det är ju ändå en lägenhet, som jag verkligen behöver. Men nu har ni skrämt upp mig lite..