• Nefta

Alby i Sthlm. Okej att bo där?

Jag har blivit erbjuden att hyra en lägenhet i Alby i Sthlm i ett par månader.
    Då det är svårt att hitta nånstans att bo blev jag väldigt glad.
    Men är det ett bra ställe att bo på?
    Vad finns det där?

• Svar på tråden Alby i Sthlm. Okej att bo där?
  • vadskajaghetadå
    anarkokapitalist skrev 2008-09-09 02:03:29 följande:
    Att dom är slödder, dom är lata och orkar inte producera tillräckligt så därför förblir dom fattiga.Tänk dig amerikanska white trash fast i Sverige och i alla färger och former.
    fan vad irriterad jag blir.

då skulle mpnga som jag känner vara slödder. många som t. e är sjukskrivna och inte kan arbeta som förr, eller som sliter ärslet av sig på arbetetn som enligt dig inte är fina nog (antar jag) och därmed har en rätt låg lön, samt är ensamstående på det och har det svårt.
  • anarkokapitalist
    sannispannisen skrev 2008-09-09 02:05:08 följande:
    fan vad irriterad jag blir.då skulle mpnga som jag känner vara slödder. många som t. e är sjukskrivna och inte kan arbeta som förr, eller som sliter ärslet av sig på arbetetn som enligt dig inte är fina nog (antar jag) och därmed har en rätt låg lön, samt är ensamstående på det och har det svårt.
    Nu är det svårt att säga så rakt av, det beror lite på ålder och varför dom är sjukskrivna. Men ja om jag hör om någon som är sjukskriven så är väl min första tanke att den här personen är inte riktigt a-material.

Jag ser inte jobb som olika fina, jag bedömer dom efter hur svåra dom är att utföra. Och jobb som inte kräver någon eller lite kompetens är oftast lågavlönade.
  • Queequeg
    anarkokapitalist skrev 2008-09-09 02:02:18 följande:
    Nu har min väns bror lite mål med livet och kommer därför kunna flytta därifrån ganska snart och bo bland lite mer respektabelt folk.
    Menar du att de männsikor som väler att bo i förorter inte respektabelt folk samt att de inte har någon mening med livet?

De felsta av mina vänner som bor i dessa område är välutbildade med bra jobb ( har gått på universitet osv)

Men jag ser inte ner på de människor som inte har gjort det (som undersköterskor, affärsbiträden och dyl).
  • anarkokapitalist
    Queequeg skrev 2008-09-09 02:08:41 följande:
    Menar du att de männsikor som väler att bo i förorter inte respektabelt folk samt att de inte har någon mening med livet?De felsta av mina vänner som bor i dessa område är välutbildade med bra jobb ( har gått på universitet osv)Men jag ser inte ner på de människor som inte har gjort det (som undersköterskor, affärsbiträden och dyl).
    Varför väljer man att bo bland kriminella om man har råd med bättre?
  • Queequeg

Kriminella finns överallt kan jag upplysa dig om, även i bättre områden. Det har jag erfarenhet av då jag är uppväxt i så kallade fina områden, många höjdare där som höll på med kriminallitet.
    Men det kanske inte räknas då det var mest skattebrott samt annat ekonomisk brottslighet, och inte droger och inbrott

• vadskajaghetadå
    anarkokapitalist skrev 2008-09-09 02:08:21 följande:
    Nu är det svårt att säga så rakt av, det beror lite på ålder och varför dom är sjukskrivna. Men ja om jag hör om någon som är sjukskriven så är väl min första tanke att den här personen är inte riktigt a-material.Jag ser inte jobb som olika fina, jag bedömer dom efter hur svåra dom är att utföra. Och jobb som inte kräver någon eller lite kompetens är oftast lågavlönade.
    okej, så nån som sliter och jobbar på ett servicehus t. e, där det kan vara riktigt stressigt, duscha flera pensionärer osv på samma dag, anses det vara svårt? eller att sitta framför en dator/vara högutbildad, är det svårare? om man kan sitt yrke, bara för att det kräver kompetens?
  • vadskajaghetadå
    Queequeg skrev 2008-09-09 02:15:14 följande:
    Kriminella finns överallt kan jag upplysa dig om, även i bättre områden. Det har jag erfarenhet av då jag är uppväxt i så kallade fina områden, många höjdare där som höll på med kriminallitet. Men det kanske inte räknas då det var mest skattebrott samt annat ekonomisk brottslighet, och inte droger och inbrott
    ja, men såna brott är finare.
    det förekommer säkert ofta i danderyd, men det räknas ej.
  • Queequeg
    sannispannisen skrev 2008-09-09 02:16:34 följande:
    ja, men såna brott är finare.det förekommer säkert ofta i danderyd, men det räknas ej.
    Precis
  • oOMayaOo
    anarkokapitalist skrev 2008-09-09 02:03:29 följande:
    Att dom är slödder, dom är lata och orkar inte producera tillräckligt så därför förblir dom fattiga.Tänk dig amerikanska white trash fast i Sverige och i alla färger och former.
    Så alla fattiga är det pga av sin egen lathet, menar du?
  • panda mii
    sannispannisen skrev 2008-09-09 01:51:02 följande:
    panda mii skrev 2008-09-09 01:41:31 följande:
    haha det gäller ju bara 2 månader ju.
    jaha... missade det
Svar på tråden Alby i Sthlm. Okej att bo där?