• Nefta

Alby i Sthlm. Okej att bo där?

Jag har blivit erbjuden att hyra en lägenhet i Alby i Sthlm i ett par månader.
    Då det är svårt att hitta nånstans att bo blev jag väldigt glad.
    Men är det ett bra ställe att bo på?
    Vad finns det där?

• Svar på tråden Alby i Sthlm. Okej att bo där?
  • oOMayaOo
    anarkokapitalist skrev 2008-09-09 13:22:01 följande:
    I Sverige kan man nog generellt säga det ja, särskilt med tanke på att vi har skattefinasierad utbildning och möjlighet till extremt generösa lån.
    Ok, men jag förstår fortfarande inte hur detta stör dig?
    Varför dessa känslor mot oss lågavlönade och lågutbildade? Vad har vi gjort dig?
  • Vroooooom

Jag är uppvuxen i Alby och det är inte en förort jag rekommenderar.

Cheer up, the worst is yet to come
  • oOMayaOo
    anarkokapitalist skrev 2008-09-09 13:23:51 följande:
    Jag blir inte upprörd, det är bara ett konstaterande.Dom är slödder för att dom är lata, omotiverde, äter upp mer skattepengar än dom bidrar, skadar folk genom kriminella handlingar och saknar allt vad mål och drömmar heter.
    Eh, ursäkta? Så man måste vara kriminell för att man är låginkomst tagare? Är du seriös?
  • anarkokapitalist

panda mii skrev 2008-09-09 13:31:53 följande:

det ni skriver om nu är ju sjukt OT! ts frågar om det är okej att bo i alby och ni diskuterar slödder
    Jo men slödder och Alby hör liksom ihop.
  • anarkokapitalist
    oOMayaOo skrev 2008-09-09 13:32:17 följande:
    Ok, men jag förstår fortfarande inte hur detta stör dig?Varför dessa känslor mot oss lågavlönade och lågutbildade? Vad har vi gjort dig?
    Fattiga kostar mer för oss andra än dom smakar.
    Så länge det finns ett välfärdssamhälle så är fattiga automatiskt parasiter.
  • anarkokapitalist
    oOMayaOo skrev 2008-09-09 13:37:54 följande:
    Eh, ursäkta? Så man måste vara kriminell för att man är låginkomst tagare? Är du seriös?
    Man måste inte men är det så ovanligt?
  • oOMayaOo
    anarkokapitalist skrev 2008-09-09 13:40:28 följande:
    Fattiga kostar mer för oss andra än dom smakar.Så länge det finns ett välfärdssamhälle så är fattiga automatiskt parasiter.
    Du kanske kan ge exempel på hur jag är en parasit på samhället?
    Eftersom du vetr så mycket om saken, tänkte jag.
  • anarkokapitalist
    oOMayaOo skrev 2008-09-09 13:41:47 följande:
    Du kanske kan ge exempel på hur jag är en parasit på samhället?Eftersom du vetr så mycket om saken, tänkte jag.
    Jag vet inget om dig.
    Jag har inte pratat om dig.
  • oOMayaOo
    anarkokapitalist skrev 2008-09-09 13:43:36 följande:
    Jag vet inget om dig.Jag har inte pratat om dig.
    Jo, det har du eftersom du talat om lågavlönade och lågutbildade människor som slödder. Jag är lågavlönad och lågutbildad, alltså ett slödder enligt dig.
  • anarkokapitalist
    oOMayaOo skrev 2008-09-09 13:47:21 följande:
    Jo, det har du eftersom du talat om lågavlönade och lågutbildade människor som slödder. Jag är lågavlönad och lågutbildad, alltså ett slödder enligt dig.
    Det var ju tråkigt, men du har inga planer på att klättra på karriärstegen?
    Ta inte saker så personligt.
Svar på tråden Alby i Sthlm. Okej att bo där?