Inlägg från: Maiya |Visa alla inlägg
  • Maiya

Nostalgiska barnprogram

Vad minns ni för braiga barnprogram när ni var små?

Själv älskade jag trolltider, Nania och en massa annat. Vad fanns det mer Vilse i Pannkakan fast jag tror inte det hörde till jättefavoriterna. Men solstollarna var ju super!

• Svar på tråden Nostalgiska barnprogram
  • Maiya

Ja det med Staffan Ling ja det var kul! Kom ihåg en annan julkalender men inte vad den hette? Det handlade om en stulen tavla så var det två syskon bror och syster. De bakade en deg som jäste över... ja nu minns jag inte så mkt mer om den.

• Maiya

Kom på ett till Lördagsgodis tror jag det hette de började med att det filmades in i en godispåse med engelskt godis och programledaren satt på nån godis därinne eller hur det var.

• Maiya

Vita stenen åh den var så bra.

• Maiya

Nej ska väl sluta tjata snart men hjärnan går liksom på högvarv. Fragglarna kom jag på också det var så mysigt. Ebba och Didrik också ha ha

• Maiya

Rädda Joppe död eller levande!

• Maiya

Det fanns en till serie men jag kommer inte ihåg vad den hette det var med Zara Zetterqvist i alla fall. Det skulle typ föreställa 1800-tal eller början 1900-tal. Det var hon och en flicka till som bodde med några fina damer och alla var så elaka mot "Zara" och hon hade en smutsdocka eller hur det var. Smutsfia kanske den kallades...

• Maiya

Ja en film kanske det var..?

• Maiya

Familjen Hedenhös gick väl också har jag för mig

• Maiya

Det finns ett i samma anda som Kalles klätterträd och det var Ragnar som gick så roligt och alltid drömde tillbaka om när han var liten. Och så var det ju den där tjejen som alltid kom för sent i hans klass tror jag. ...kommer alltid försent, kommer man försent så stör man..osv

• Maiya

Åh Televinken var mysigt. Kommer också ihåg det där kroppen programmet.

• Maiya

Det fanns ju några charmiga filmer också som Fimpen!

• Maiya

Någon som vet var man kan köpa alla fraggel avsnitten?

Kommer även ihåg Ville, Valle och Victor fast det gillade jag inte *ler*

• Maiya

Jag är 27 och känner inte heller igen vissa program. Som björnes vet man ju såklart men det var nåt lillebror tittade på som är 20.

Cotterpin: Vet du var man kan köpa de engelska fragglarna?

• Maiya

Kom på att jag tyckte "Hur gör djur" var kul, fast det var ju inte ett riktigt barnprogramm förstås.

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram