• Maiya

Nostalgiska barnprogram

Vad minns ni för braiga barnprogram när ni var små?

Själv älskade jag trolltider, Nania och en massa annat. Vad fanns det mer Vilse i Pannkakan fast jag tror inte det hörde till jättefavoriterna. Men solstollarna var ju super!

• Svar på tråden Nostalgiska barnprogram
  • Frannyfine

Solstollarna med Ullabella! Alla tiders
    Jag gillade den julkalendern då Staffan Ling hade det och han hade ett berg med julklappar som man ringde in och fick välja ett ur elelr hur det funkade ..

• MiaL

mina favoriter var Narnia, Gustaf och Snobben
    ..och det där som gick ibland, vad hette det.. Jim Hen... nånting "sagor för stora barn" nån som minns det?

• Maiya

Ja det med Staffan Ling ja det var kul! Kom ihåg en annan julkalender men inte vad den hette? Det handlade om en stulen tavla så var det två syskon bror och syster. De bakade en deg som jäste över... ja nu minns jag inte så mkt mer om den.

• Maiya

Kom på ett till Lördagsgodis tror jag det hette de började med att det filmades in i en godispåse med engelskt godis och programledaren satt på nån godis därinne eller hur det var.

• varfördåför

silver fang, den oendliga historien, chipmunks (mins någon chipmunks?)

• Trinity78

Åh, gamla barnprogram pratar mina kompisar och jag alltid om när vi blir lite "det var bättre förr"-humör

Jag älskade Trazan och Banarne (jag såg reprisen i söndags, det var härligt!), Hjalle, Hjulle och Hjulius, Professor Baltazar, Bröderna Dahl, Narnia, Hajk, Trolltider m.fl.

• S vali s

Chipmunks var min sons favvisar när han var "liten"

Själv kommer jag inte ihåg någon favvis... Vet att det gick någon serie som hette "Kattguldet" eller något sånt som jag tyckte var döööö spännande, såg den sen i vuxen ålder o höll på att garva ihjäl mig, inte ett dugg läskig

• Violerna

"Ballongen spricker" (Fanns ju en hel tråd här tidigare om dessa urålderliga barnprogram..?! *jättebra*) /Viola.

• varfördåför

moneysister: min son e döpt efter Alvin the chipmunk (songaren) en det är ingen annan som mins dem

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram