Inlägg från: frulan |Visa alla inlägg
  • frulan

Nostalgiska barnprogram

Hehe, känner programledaren som hade "Lördagsgodis" *skryt skryt*
    Han uppträdde t o m på mitt bröllop, han är sååå duktig!

Förutom alla program som nämnts...
    Jag minns ett barnprogram om en flicka som på något sätt hade sina föräldrar i ett dockhus. Jag älskade det och ville göra samma sak med mina päron (de bråkade så mycket)!

• frulan

Åh, den där med "Urcellen Ellen" gillade jag oxå, minns inte vad programmet hette...

• frulan

Men är det verkligen ingen som minns den lilla flickan vars föräldrar hamnade i hennes dockhus?
    Kommer nog aldrig få reda på vad den hette... ingen jag pratat med minns den.

Den kanske bara fanns i min fantasi

• frulan

Lilou

Du är min hjälte
    Hoppas du kommer på. Jag veeet att jag aldrig kommer komma på det själv!

• frulan

Någon som minns den där kinesiska filmen med apor. Minns inte om det var tecknat eller marionetter. Den gick lite då o då. Den gillade jag, fast den var väl ganska grym va?! Var det "Kung Markatta" kanske?

Sen var det en tant som alltid var sagoberättare, älskade hennes röst... och sagorna!

Och Tummen!!!

• frulan

Hehe, tycker vi som växte upp på sjuttiotalet är ganska ok

Om man jämför med program som går idag (inte alla förstås), så tycker jag att vi hade bra program. Klart man blir rädd om sina gosedjur när Joppe är så slarvig
    Om inte annat så har vi ju massor av knasiga barnprogram att prata om.
    Men de flesta jag minns, minns jag med värme.

Jag är normal! Enligt "min" norm...
    Vansinnig djurvän (dödar inte ens mygg), köper aldrig märkeskläder, bryr mig inte om utseende hos mig (jaja, jag sköter min hygien, fniss) eller hos andra, bryr mig aldrig om vad andra har på sig, har ingen aning om vad som är inne eller ute... mm mm...
    Lalallalaaa, ljuva sjuttiotalsbarn

Nu måste jag snart sooova, fick bara tre timmars sömn inatt, så jag är nog lite vimsig nu!

• frulan

Lilou

Puh, jag måste ut på sista svängen med vovven. Han har lyckats somna här under min arm
    *gäääääsp* o lite *fluuum*

Vad hette de där norrmännen?! som hade en tidsmaskin med någon slags sten som skulle i den? Bröderna???
    Det var ju så himla kul, tänk om de kunde sända det igen!

• frulan

Trinity78

Jaaa, så hette det! Såg precis en glimt av dem på Barnkanalen! Är det någon som vet när det sänds??? Jag o maken blev överlyckliga när vi såg dem Favvoshow!

adrenalin

Jo, jag håller med
    Håller även med dagens barnprogram. Vissa av dem verkar inte riktigt riktiga!

• frulan

adrenalin

VA?! Det låter ju inte klokt... stackars dagens barn som får se sånt här

• frulan

Då fortsätter jag skrytet... min man känner Clownen Manne och brukar jobba ihop med honom då o då

• frulan

Någon som minns "Piraterna" eller vad det hette?
    Där man köpte en påse med 3D-glasögon o andra saker som jag inte minns?
    Eller var det något sommarmorgonprogram, kanske?

• frulan

Trinity78
    Lördagspåsen var ett barnprogram där programledaren satt på en hög stora engelska godisar. De visade väl olika filmer i det programmet har jag för mig.
    Känner programledaren Han är varietékollega till min man o var t o m med på vårt bröllop Plus att han uppträdde då, skitrolig är han!!!

• frulan

Det kanske hette "Lördagsgodis", förresten
    Jag kanske inte pratar om samma program?!

• frulan

ebbasmamma
    Det där Ulenbusch, var det den låten med någon tupp?

• frulan

ebbasmamma
    Jaaa, det var den, den hade jag glömt bort. Kollade jämt på det

Lattjobolaget, det är ju min mans firma
    Fast inte med pling o plong...

• frulan

Buhu...
    Blev helt överlycklig när jag såg att "Bröderna Dal" gick på Barnkanalen.
    Jag o maken bänkade oss framför teven med allra högsta förväntan... o så är det nyinspelade program (2004)... nääääääeeee

Tänk om de kunde visa de gamla

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram