Inlägg från: Yiskah |Visa alla inlägg
  • Yiskah

Nostalgiska barnprogram

Urcellen Ellen tror jag det hette.

• Yiskah

Vad hette den där då, Kapten Zoom tror jag. Sen minns jag om det var boktipset, de sjöng "ni na na ninini nana nininana......" och så var det en filur på en flygande matta som seglade iväg.

• Yiskah

Åh dunderklumpen minns jag med Beppe Wolgers och sen hade ju han också nåt program med nån nattluva och nån docka som hade kissat som skrek "kom och torka mig" eller "klar" eller nåt sånt, minns ej vad det hette. Sen fanns det oxå nåt med en man som hade massa syltburkar han öppnade och däri fanns det olika filmer, vad hette det då?

• Yiskah

Det tror inte jag men skafferi kändes rätt

• Yiskah

Åh tack för hjälpen, nu när jag hör det så känner jag ju igen det, gu´vad nostalgisk man blir

• Yiskah

Hur gamla är ni här egentligen, vi verkar vara två generationer nästan här, för ni som är runt 20 era barnprogram känner jag antingen inte igen alls, eller så känns det som det var igår de gick på TV´n Jag är själv 31 år så jag antar att ni inte heller känner igen de som jag minns. Kapten Zoom t.ex är det bara jag här som minns den?

• Yiskah

John Blund Tårtan Dr. Drövels hemlighet eller vad den hette.......(norsk) Vita stenen (den gick tydligen i Norge också enligt min sambo som är därifrån.)

• Yiskah

Så minns jag ju "Olyckan Ole Dolyckan och om du inte aktar dig så tar jag dig"

• Yiskah

Det var nån tecknad fransk serie (tror jag) jag minns också och speciellt en gubbe som hade en mycket specifik näsa, som förövrigt ser ut som min gravida utstående navel. Nån som vet vilken serie jag menar? Sen undrar jag om inga fler minns "Olyckan".

Trazan och Banarne minns man ju också.

• Yiskah

Jaså är han med där? Det visste jag inte (kanske undermedvetet då). Har väl nämnts innan i tråden men visst minns man Kalles Klätterträd också.

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram